در روز هایی که وضعیت استقلال و نیمکت این تیم نامعلوم است مسئولان این باشگاه اقدام به خرید سجاد شهباززاده هستند...

خبر پیوستن سجاد شهباززاده به استقلال روز پنج شنبه به صورت رسمی از سوی باشگاه اعلام شد.

به گزارش طرفداری، سجاد شهباززاده پیش از این دو مقطع در تیم استقلال حضور داشته و در سه فصل اخیر برای تیم سپاهان بازی کرده است. پس از حضور ناموفق سجاد شهباززاده در فصل 96-97 در استقلال این بازیکن روز های بسیار نامساعدی را پشت سر گذاشت تا این که بالاخره راهی سپاهان امیر قلعه نویی شد البته در آن تیم هم نتوانست به آمار گلزنی درخشان روز های اوجش در سایپا و دوره اول حضورش در استقلال برسد اما پس از ورود محرم نویدکیا به سپاهان پروفایل این بازیکن به کلی تغییر کرد. سبک بازی سپاهان به گونه ای بود که سجاد شهباززاده به خوبی در راس توجهات هجومی تیم قرار گرفت و علاوه برا بازی در پست مهاجم نوک در مقاطعی به عنوان وینگر چپ هم برای سپاهان بازی می کرد. در هر دو پست سجاد شهباززاده به خوبی از هوش بازی بدون توپ و فضاسازی خود استفاده می کرد و گاها به عنوان یک مهره فالس ناین یا 9 کاذب برای تیمش نقش آفرینی می کرد. توانایی سجاد شهباززاده برای بازی در این پست ها دقیقا همان چیزی است که می تواند بخش زیادی از مشکلات استقلال را از لحاظ بازیسازی در کانال های میانی حل کند.

استفاده از یک مهره فالس ناین خوب به خودی خود اتفاق مثبتی برای تیم هایی باشد که به دنبال به موقعیت رسیدن از کانال های میانی هستند چرا که چنین مهاجمانی می توانند با بازی بین خطوط و خروج از فاز سه بیلدآپ باعث در هم گسیختگی خطوط دفاعی حریفان شوند و این دقیقا همان نکته ای است که می تواند در فوتبال محافظه کارانه و دفاعی ایران بسیار کاربردی و مفید باشد. بخش زیادی از دستاوردهای خط حمله سپاهان در دو سال اخیر بدون شک تحت تاثیر این شکل بازی از سجاد شهباززاده بوده البته فعلا مشخص نیست سرمربی ای که روی نیمکت استقلال می نشیند دارای چه تفکرات فنی ای است اما بدون شک اگر استقلال بتواند به صورت هدفمند مهره های مناسبی برای استفاده از فضاها پشت سجاد شهباززاده بازی بدهد مشکل چندین ساله این تایم در موقعیت سازی از کانال های میانی می تواند تا حد زیادی حل شود.

سجاد شهباززاده به عنوان مهاجمی که در استقلال شماره 10 بر تن می کند حالا می تواند در قامت یک فالس ناین کمک عظیمی به استقلال در راستای بازیسازی از کانال های میانی بکند.