به گزارش "ورزش سه"، پدری در یک سال اخیر تبدیل به یکی از بهترین بازیکن فوتبال اسپانیا شده و بسیاری معتقدند با ادامه این روند، او در سال های پیش رو می تواند حتی نامزد دریافت جوایز مهم و فردی فوتبال جهان باشد. پدری در مصاحبه ای با نشریه گاردین به نظر به رئال مادرید طعنه زده و مدعی شد آنها به هر ترتیبی به دنبال کسب پیروزی هستند، اما در بارسلونا این مسیر باید با ایده و روش مشخصی انجام شود.

پدری گفت: "بعضی از باشگاه های فوتبال در جهان، صرف نظر از اینکه چگونه این کار را انجام می دهند، فقط از پیروز شدن راضی هستند. البته بارسلونا نیز می خواهد برنده شود، اما این هدف باید با بازی با توپ، ایجاد موقعیت های فراوان گلزنی و با داشتن یک ایده مشخص محقق شود و من این نوع فوتبال را همیشه بیشتر دوست دارم.

اخیرا فکر می‌کنم تمایل فوتبال به سمت بازیکنی که بیشتر می‌دود تا بازیکنی که در زمین نیز مانند یک سرمربی است و بازی را درک می‌کند، تغییر کرده است. فوتبال روباتیک‌تر می‌شود، اما هنوز هم کسانی هستند که این قانون را می‌شکنند. من هنوز برای سرگرمی و لذت فوتبال بازی می کنم. من همیشه چنین هدفی خواهم داشت و این بهترین کاری است که یک بازیکن می تواند انجام دهد. به نظر من اگر از فوتبال بازی کردن لذت ببرید، حتی خیلی بهتر هم بازی خواهید کرد."