مطابق آنچه نماینده مجلس شورای اسلامی می گوید غلامرضا رفیعی باز هم راست نگفته است. این اولین باری نیست که مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال حقیقت را جور دیگری جلوه می دهد و نامه را شکل دیگری ترجمه می کند... 

با گذشت تنها چند روز از آن چهارشنبه ای که فدراسیون فوتبال ادعا کرد فیفا جواب نامه اش را داده و از فدراسیون فوتبال تشکر کرده و تبریک گفته، مشخص شد نامه فیفا تبریک و تشکر نبوده و فیفا مصوبه مجلس را از فدراسیون فوتبال خواسته است.

به گزارش طرفداری، حرف های احسان قاضی زاده هاشمی ثابت کرد یک بار دیگر غلامرضا رفیعی نامه فیفا را وارونه ترجمه کرده و باز هم به افکار عمومی راست نگفته است. البته از همان ثانیه اول که فدراسیون با انتشار خبری فوری مدعی شد فیفا مراتب تبریک و تشکر خود را اعلام کرده، معلوم بود اصل ماجرا چیز دیگری است. اگر واقعا فیفا تبریک گفته بود و مصوبه را نخواسته بود، فدراسیون می توانست به راحتی تصویر متن نامه یا ایمیل را منتشر کند اما خودداری آنها از انتشار تصویر نامه یا ایمیلی که از فیفا گرفته اند، نشان می داد باز هم کاسه ای زیر نیم کاسه است.

در نهایت از داخل فدراسیون فوتبال خبر رسید ماجرا این است که فیفا در پاسخ به نامه فدراسیون فوتبال اعلام کرده ما به تلاش شما برای عمل به تعهدتان اهمیت می دهیم و از شما تشکر می کنیم اما قرار بود مصوبه مجلس را بفرستید.

مصوبه مجلس را بفرستید یعنی تبریک؟

حالا این که مصوبه مجلس را بفرستید در کدام دستور زبان، تبریک معنی می دهد فقط غلامرضا رفیعی می داند و خوبان عالم که لابد تشخیص داده حروف ابجد مشاور حقوقی با ستاره بخت مریدانش در سئول جور در می آید و از آن زمان، مشاور حقوقی یک پسوند عالی هم به خودش اضافه کرده و همه کاره فدراسیون فوتبال شده است!

متاسفانه راست نگفتن در فدراسیون فوتبال تبدیل به عادت شده و این همان رویه خطرناکی است که باید مقابلش ایستاد. این که برخی مسئولان فدراسیون فوتبال بدون ترس از عواقب حرف های شان، هر ادعای غیر واقعی و نادرستی را مطرح می کنند، واقعا خطرناک است.

نمونه های ترسناک از فدراسیون فوتبال

این همان فدراسیونی است که مشاور حقوقی اش به دروغ می گفت داوران بین المللی ایرانی وقتی به مسافرت های خارجی می روند باد توپ را خالی می کنند و توپ را در چمدان خود جاساز می کنند و مخفیانه به ایران می آورند.

این همان فدراسیون است که وقتی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه زدند که ایران نیازی به تجهیزات کمک داور ویدیویی ندارد، به دروغ گفتند اگر سیستم کمک داور ویدیویی نداشته باشیم، فیفا میزبانی بازی با کره جنوبی و میزبانی سایر بازی ها را از ما می گیرد و تا امروز بعد از بازی با کره جنوبی، دو بازی دیگر هم بدون این سیستم میزبان بودیم.

این همان فدراسیون است که دروغ ویلموتس دو را به خورد جامعه رسانه ای داد و ساعتی بعد مشخص شد آن شیادی که از ایران شکایت کرده و می خواهد غرامت چند صد میلیاردی بگیرد در جام جهانی فوتسال به میزبانی لیتوانی کنار مسئولان فدراسیون نشسته بوده و رفیق گرمابه و گلستان خودشان است.

این همان فدراسیون است که گفت مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس صادر شده و در لیگ قهرمانان آسیا بازی می کنند اما به یک ماه نرسید که خبر حذف هر دو تیم از کنفدراسیون فوتبال آسیا آمد.

استقلال و پرسپولیس قربانیان بزرگ پنهان کاری

این همان فدراسیون است که بارها ثابت کرده علاقه ای به شفاف سازی و راستگویی ندارد و مشخص نیست چرا باید به چنین فدراسیونی در ماجرای اساسنامه اعتماد کرد؟

آخرین بار وقتی استقلال و پرسپولیس به فدراسیون فوتبال اعتماد کردند جوابش را با حذف از آسیا گرفتند و حمید سجادی هم آخرین بار وقتی به این فدراسیون اعتماد کرد سکه یک پول شد. (سجادی به هوای حرف مسئولان فدراسیون به رسانه ها و وزرا گفته بود استقلال و پرسپولیس هنوز از لیگ قهرمانان حذف نشده اند و 5 روز دیگر به بازی ها برمی گردند!) حالا مجلس چرا باید به این فدراسیون اعتماد کند؟ چه کسی می تواند تضمین بدهد نامه های اشتباه به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا ارسال نشود؟ فدراسیون؟ مشاور فدراسیون؟ شوخی می کنید؟ هر وقت این فدراسیون و مشاورش تضمین می دهند تن و بدن این فوتبال می لرزد.

جلیقه انتحاری از داریوش به رفیعی رسید

مشاور فدراسیون جلیقه انتحاری که پیش از این داریوش مصطفوی پوشیده بود را به تن کرده و خود را در ظاهر خرج شهاب عزیزی خادم کرده است. البته منتقدین او معتقدند شاید تصور می کند با تعلیق فوتبال ایران، او را عضو کمیته انتقالی می کنند و به همین دلیل با نامه هایی که به فیفا فرستاده و گزارش خلاف واقع که به فیفا ارسال کرده به استقبال تعلیق رفته است. شاید هم چون می داند به خاطر آن فایل صوتی که نشانه دخالت مستقیم او در کار ارکان مستقل فوتبال است، چند روزی بیشتر مهمان فوتبال نیست، دست پیش گرفته تا فردا که برکنار شد ادعا کند برای خودش چگورایی بوده است! پیش از این داریوش مصطفوی به نمایندگان مجلس حمله می کرد و حالا این رفیعی است که حمله می کند.

دروغ هایی که فوتبال را بدنام می کند

هر چه هست و هر چه نیست، این آشفته بازار نشانه خوبی نیست. کاش در دنیای واقعی هم مثل دنیای فانتزی پینوکیو، هر آدمی دروغ می گفت دماغش دراز می شد تا شاید بعضی ها از اندازه بینی شان خجالت می کشیدند و کمتر دروغ می گفتند. فعلا که بعضی ها در فوتبال برای تصاحب لقب سلطان دروغ با هم کورس گذاشته اند! متاسفانه همین افراد باعث شده اند همه در مجموعه فوتبال زیر سوال بروند و دروغ های این چند نفر باعث شده همه تصور کنند در فوتبال همه به هم دروغ می گویند و راستگویی خریدار ندارد.

فدراسیون فوتبال، رییس و هیات رییسه ندارد؟

از چهارشنبه گذشته تا به امروز سایت فدراسیون فوتبال روزی سه وعده مصاحبه های غلامرضا رفیعی را به خورد افکار عمومی می دهد و جالب اینجاست که تمام ادعاهایش به ساعت نکشیده تکذیب می شود. از ادعای تبریک فیفا تا همین پاسخ آخرش به نماینده مجلس که با واکنش تند احمدرضا براتی عضو حقوقدان و مستقل فدراسیون فوتبال مواجه شده است. احمدرضا براتی می گوید حرف های مشاور عزیزی خادم نظر تمام اعضای هیات رییسه نیست. جا دارد از رییس فدراسیون فوتبال سوال شود چرا به مشاور خود اجازه می دهد به جای یک فدراسیون که دارای هیات رییسه است، حرف بزند؟ این سرمشق را چه کسی برای غلامرضا رفیعی گرفته که بدون اجازه وزارت ورزش و نهادهای بالادستی برای فیفا نامه بنویسد و یا با بدترین واژه ها جواب مجلس را بدهد و فوتبال را مقابل دولت و مردم و مجلس بگذارد؟ اصلا شهاب عزیزی خادم کجاست؟ او اگر توان اداره فوتبال را ندارد، با یک استعفا همه را خوشحال کند. مگر می شود فدراسیون فوتبال رییس داشته باشد و آن وقت یک مشاور هر کار دلش خواست انجام بدهد؟ مجمع فدراسیون فوتبال به رییس و اعضای هیات رییسه رای دادند نه به غلامرضا رفیعی که اینگونه فوتبال را با همه دشمن می کند.

عاقبت این فوتبال با این رویه ترسناک است...