محمد محبی وینگر تکنیکی بوشهری در سپاهان گل کرد و در زمان مربیگری ویلموتس به تیم ملی هم دعوت شد. در ماجرای خرید قطعی مغانلو توسط سپاهان ، محبی با پیشنهاد تیم سانتاکلارا پرتغال روبرو شد و مدیران سپاهان هم محبی را وارد معامله خرید شهریار از این باشگاه پرتغالی کردند.

محبی در فصلی که گذشت، اکثرا نیمکت نشین بود و نتوانست آنطور که باید و شاید در لیگ پرتغال موفق شود. همین موضوع باعث شد تا محبی تیم ملی را از دست بدهد. نیمکت نشینی های پی در پی، از دست دادن تیم ملی و رسیدن چند پیشنهاد خوب از ایران باعث شد تا محمد تصمیم به بازگشت بگیرد و بخواهد در سال منتهی به جام جهانی در ایران بازی کند.

استقلال که مشتری جدی این بازیکن بود، طی روزهای گذشته مذاکرات فشرده ای با باشگاه سانتاکلارا و خود محبی انجام داد و در نهایت موفق شد با این باشگاه پرتغالی به توافق برسد. شنیده ها حاکی از آن است که محبی برای یک فصل حضور قرضی در استقلال چیزی حدود ۶۵۰ هزار دلار هزینه روی دست استقلال می گذارد که رقم بالایی محسوب می شود.

لازم به ذکر است این رقم هم پول رضایتنامه محبی و هم دستمزد این بازیکن است. همچنین طبق توافقات انجام شده، استقلال قرار است مبلغ رضایتنامه محبی را در ۳ قسط به حساب باشگاه سانتاکلارا واریز خواهد کرد که اولین پرداختی استقلال به این باشگاه طی چند روز آینده خواهد بود.