مارکو رویس مصاحبه مفصلی را در مورد آینده خود و شرایط بروسیا دورتموند انجام داده است

مارکو رویس که در این سال ها با وفاداری به بروسیا دورتموند، تبدیل به نماد و اسطوره ای برای این باشگاه شده است در مورد آینده خود و شرایط دورتموند صحبت کرده است.

به گزارش طرفداری، مارکو رویس در یک مصاحبه مفصل با بیلد، در مورد مسائل مختلفی اعم از آینده خود، جام جهانی 2022 قطر، شرایط بروسیا دورتموند، استعفای مکس ابرل مدیر ورزشی بروسیا مونشن گلادباخ و برخی دیگر از مسائل صحبت کرده است. رویس در مورد اینکه از استعفای ابرل از قبل با خبر بوده است یا خیر، گفت:

نه من نمی دانستم. ما اغلب با یکدیگر در تماس بودیم و این خبر واقعا مرا تحت تاثیر قرار دارد و به احساسات من ضربه زد. در عین حال من به او بسیار افتخار می کنم زیرا که شهامت انجام چنین کاری را داشت. امیدوارم مکس اکنون به آرامش رسیده باشد و زمانی که آماده باشد در هر کجا و هر شرایطی باز گردد.

 آیا فشار ها در سال های اخیر از سوی مردم افزایش پیدا کرده است؟

 قطعا بله، در میان مردم انتظارات بالاتر رفته است و همیشه بیشتر می خواهند. البته ما هرگز نباید فراموش کنیم که در نهایت ما با آن ها سر و کار داریم. باید مطمئن شویم هر کاری را انجام می دهیم کاملا محترمانه باشد و با دیگران کنار بیایم. اما در اینترنت شرایط بدی وحود دارد و متاسفانه غیر طبیعی است. توهین، اظهارات نژاد پرستانه و.. . همه ما انسان هستیم و اشتباه می کنیم اما معمولا این اشتباه را از روی عمد مرتکب نمی شویم و سزاوار آن نیستیم که مورد توهین قرار بگیریم.

 در مورد کرونا و واکسیناسیون:

 همیشه نظرات متفاوتی وجود داشته است اما امروز آدم احساس می کند که مردم روی دیدگاه خود بسیار پا فشاری می کنند که فقط حرف من می تواند درست باشد. در حال حاضر نظرات به دو جبهه سیاه و سفید تقسیم شده اند و دیگر خاکستری یا چیزی میان آن وجود ندارد. امیدوارم به یکدیگر نزدیک تر شویم و قوی تر از گذشته از این همه گیری خارج شویم.

مارکو رویس در مورد اینکه در حین بازی ها گاهی اوقات به جایگاه 25 هزار نفری و جنوبی معروف استادیوم سیگنال ایدونا پارک نگاه می کند، گفت: 

 سعی می کنم اینکار را نکنم زیرا خیلی ناراحت می شوم. ما بر اساس احساسات زندگی می کنم و نمی توانیم در دراز مدت بدون هواداران باشیم. در این صورت فوتبال حرفه ای بی معنی خواهد بود. وقتی گل می زنی و تنها فریاد هم تیمی هایی خودت را می شنوی، احساس خوبی ندارد. اما از این به بعد حدود ده هزار تماشاگر اجازه ورود به استادیوم ها را خواهند داشت که شرایط را بهتر می کند. ما دلمان برای آن ها تنگ شده و امیدواریم به زودی تعداد بیشتری از هواداران در استادیوم ها حضور داشته باشند.

شما در لیگ اروپا هستید و در جام حذفی مقابل سن پائولی حذف شده اید و اکنون با بایرن مونیخ 6 امتیاز فاصله دارید، آیا تا اینجای فصل از عملکردتان راضی هستید؟ رویس جواب می دهد:  

نه، مطلقا نه. در جام جذفی مقابل سن پائولی بازی خیلی ضعیفی را از خود ارائه دادیم. در لیگ قهرمانان شروع خوبی داشتیم اما پس از آن 3 بازی را به صورت متوالی باختیم و اگر اینطور باشد شما شایسته حضور در این رقابت ها نیستید. در بوندسلیگا فکر می کنم وضعیت فعلی خوب است. ما به ندرت در این مقطع از فصل امتیازات بیشتری را کسب کرده بودیم. با این وجود باید بیشتر ثبات داشته باشیم تا بتوانیم از بایرن مونیخ پیشی بگیریم.

آیا مارکو روزه مناسب بروسیا دورتموند است؟ رویس جواب می دهد: 

 البته، در ابتدا تعداد باور نکردنی از بازیکنانمان مصدوم بودند و برخی دیگر را نیز به دلیل ابتلا به کرونا در اختیار نداشتیم. مارکو تاکنون هرگز همه تیم را در اختیار نداشته است. با این حال او تاثیر خوبی روی کل تیم دارد و انرژی تازه ای را با خود به تیم می آورد. از فلسفه بازی اش شجاعانه دفاع می کند. اینکه بتواند کاملا سبک بازی اش را در تیم جا بیناندازد یک فرایند است و هنوز هم ادامه دارد.

مارکو رویس در مورد بازی مهم مقابل بایر لورکوزن و هدف دورتموند در این بازی:

 اول از همه به خودمان و نه دیگران نگاه می کنیم. ما اکنون در 3 بازی اول نیم فصل دوم مقابل رقبای مستقیممان پیروز شده ایم و فاصله ای را ایجاد کرده ایم. اکنون نیز باید با یک نمایش خوبی لورکوزن را نیز شکست دهیم. 

اگر بازیکنان به طور مرتب باشگاه را ترک کنند، دورتموند چگونه می تواند با ثبات بماند؟ رویس جواب می دهد:  

 البته زمانی که بازیکنان بزرگ باشگاه را ترک می کنند، شرایط سخت می شود. این همیشه ما را از اهدافمان دور تر کرده است. اما ما باید کاری را که در چند سال گذشته انجام دادیم را باز هم ادامه دهیم. به عنوان یک خانواده در کنار هم باشیم و به دنبال راه حلی هایی برای اوج گیری مجدد باشیم. این دقیقا همان چیزی است که این باشگاه را بسیار خاص و خارق العاده می کند.

با این حال آیا این شرایط ناامید کننده نیست؟ 

 من به این صورت به آن نگاه نمی کنم. ما در گذشته با وجود خروج بازیکنانی مانند گوندوغان، سانچو یا اوبامیانگ جایگزینان دیگری را پیدا کرده ایم. البته که ما دوست داریم بهترین بازیکنانمان را در تیم حفظ کنیم. اما این در اختیار ما نیست و هنوز چند باشگاه هستند که در زنجیره غذایی بالاتر از ما قرار دارند.

اگر هالند از شما بپرسد چه کاری را انجام دهد، به او چه جواب می دهید؟ 

 من می گویم با ما بمان. اینجا همه چیز هایی که برای پیشرفت کردن نیاز داری در اختیارت است. او می تواند در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند و گل بزنید و احساس خوبی داشته باشد. در نهایت او باید خودش تصمیم بگیرد که چه چیزی برایش بهتر است. اگر او برود اتفاق خوبی نخواهد بود اما حتی با این وجود هم زندگی ادامه دارد. ما دوباره برای چنین موضوعی نیز راه حلی پیدا خواهیم کرد.

رویس در مورد تمدید قراردادش با دورتموند و خداحافظی در این باشگاه: 

 در حال حاضر امید زیادی به اینده دارم. احساس بسیار خوبی خوبی دارم و از هدایت این تیم لذت می برم. به خوبی می دانیم که من در اینجا احساس راحتی می کنم و این باشگاه برای من بسیار مهم است. با این حال تاکنون مذاکره ای در این مورد نداشتیم اما همانطور که قبلا گفتم، تا کنون 2 بار قراردادم را تمدید کردم به خصوص در زمانی که باشگاه در شرایط خوبی قرار نداشت پس چرا نباید اینکار را دوباره انجام دهم؟ بنابراین بله، دورتموند زادگاه من و باشگاه من است و دوست دارم فوتبالم را در اینجا به پایان برسانم.

آیا این عیب محسوب نمی شود که در پایان دوران حرفه ای خود به قهرمانی بوندسلیگا نرسیده باشد؟ 

 من چنین فکری نمی کنم. آدم مثبتی هستم و قطعا می خواهم روزی با این باشگاه قهرمان آلمان شوم و این عنوان را جشن بگیرم. این برای برای هوادارانمان نیز احساس غیر قابل توصیفی خواهد داشت. این هدف و رویای بزرگ من است.

رویس در مورد حضور در جام جهانی 2022 قطر: 

 اگر سالم بمانم فکر نمی کنم ایرادی داشته باشد. اما این هانسی فلیک خواهد بود که در نهایت تصمیم می گیرد. ما یک تیم قدرتمند همراه با یک مربی عالی داریم. ما اکنون در شرایط خوبی قرار داریم.

رویس در مورد برگزاری جام جهانی در کشوری مانند قطر:

 این یک موضوع دشوار است ولی در هر صورت بحث های الان چیزی را عوض نخواهد کرد. باید خیلی خیلی زودتر مسئولان به این اتفاق واکنش نشان می دادند. اکنون وظیفه ما این است که کشور و ارزش هایمان را به بهترین شکل ممکن در این رقابت ها معرفی کنم.