اولیور کان معتقد است که با لغو قانون 1+50، بوندسلیگا رقابتی‌تر از گذشته خواهد شد

در سال‌های اخیر انتقادات زیادی روانه قانون 1+50 در فوتبال آلمان شده است. اما اکثریت هواداران و باشگاه‌های آلمانی هنوز موافق این قانون هستند.

طرفداری | طبق این قانون سرمایه گذاران نمی‌توانند روی بیش از 49 درصد سهام یک باشگاه نظارت داشته باشند و به جز چندین مورد انگشت شمار و استثنا، خبری از مالک در فوتبال آلمان نیست. به همین خاطر سرمایه گذاران کم‌تری جذب بوندسلیگا می‌شوند. یکی از باشگاه‌های مخالف این قانون نیز در آلمان بایرن مونیخ است و حال اولیور کان مدیر عامل این باشگاه به انتقاد از آن پرداخته است. کان در مصاحبه با 11 فرونده در مورد قانون 1+50 صحبت کرده است. مدیر عامل بایرن در این‌باره، گفت:

ما باید به این فکر کنیم که آیا وجود قانون 1+50 منطقی است یا خیر. شما می‌توانید فرض کنید که اگر این قانون لغو شود، رقابت در لیگ قوی‌تر خواهد شد. همه چیز اکنون به یک عقیده تبدیل شده است. هرکس که این قانون را زیر سوال ببرد، تبدیل به آدم بدی می‌شود. اما تا جایی که به من مربوط می‌شود، من به دنبال یافتن دوست نیستم. من فقط می‌خواهم که بایرن مونیخ را در اوج نگه دارم و به همین خاطر ما به یک لیگ درجه یک نیاز داریم. ما نمی‌خواهیم بشنویم که در انگلیس، بوندسلیگا را لیگ کشاورزان می‌نامند.

این اولین بار نیست که مدیران بایرن مونیخ به انتقاد از قانون 1+50 می‌پردازند. قبل‌تر نیز اولی هونس، هربرت هاینر و خود اولیور کان نیز در این‌باره صحبت کرده‌اند.

بیش‌تر بخوانید:

  • اولی هونس: قانون 50+1 باید لغو شود
  • اولیور کان: بایرن مونیخ از لغو قانون 1+50 سودی نخواهد برد