به گزارش "ورزش سه"، امروز از ساعت 18.45 در نوکمپ بارسلونا میزبان اتلتیکو است. حساس ترین بازی هفته 23 لالیگا که جدالی بین دو سبک و ایده کاملا متفاوت فوتبالی است. مبحثی که ژاوی و دیه گو سیمئونه هر دو در نشست خبری دیروز خود به آن اشاره کردند.

سیمئونه در نیمه های فصل 12-2011 بود که به عنوان سرمربی اتلتیکو برگزیده شد و در 10 سال گذشته با هفت مربی بارسا روبرو شده و ژاوی هشتمین مربی بارسلوناست که امروز برابر ال چولو قرار می گیرد. در یک دهه گذشته هر اندازه سیمئونه جایگاهی مستحکم در اتلتیکو داشته، بارسا شرایطی متفاوت با مربیانش را تجربه کرده است.

 

 

 

 

سیمئونه برابر بارسا و مربیانش اغلب شکست خورده اما در 5 بازی اخیر هرگز برابر بارسا باختی را تجربه نکرده و در 3 بازی متوالی نیز دروازه اتلتیکو بسته مانده است.

اولین بار سیمئونه برابر بارسای پپ گواردیولا قرار گرفت. بهترین بارسلونای تاریخ که به تازگی شش‌گانه را فتح کرده بود و برابر این تیم بازنده شد. فصل بعد او دو بار برابر بارسایی قرار گرفت که تیتو ویلانوا را روی نیمکت خود می دید و هر دو بار نیز شکست خورد.

 

 

 

 

فصل 14-2013 تاتا مارتینو مربی بارسلونا شد و سیمئونه بهترین نتایج را برابر بارسا کسب کرد. شش رویاریویی که حاصلش  5 تساوی و یک برد بود. تساوی روز پایانی لالیگا در نوکمپ برای سیمئونه و اتلتیکو طعم قهرمانی لالیگا را داشت و تنها برد سیمئونه برابر مارتینو نیز به منزله صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان بود.

 

سپس لوئیز انریکه بین 2014 تا 2017 هدایت بارسا را قبول کرد. 12 مصاب بین سیمئونه و انریکه و حاصل آن یک برد برای سیمئونه، 2 تساوی و 9 باخت بود. همان یک پیروزی باعث شد اتلتیکو فصل 16-2015 راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان شود.

 

 

 

 

ارنستو والورده سال 2017 جانشین انریکه شد و او 6 بار برابر اتلتیکوی سیمئونه قرار گرفت. حاصل کار یک برد برای اتلتیکو، دو تساوی و سه باخت بود. پیروزی اتلتیکو در نیمه نهایی سوپرکاپ ژانویه 2020 باعث برکناری والورده شد.

سپس کیکه ستین و رونالد کومان روی نیمکت بارسا نشستند. سیمئونه بارسای سیتین را مغلوب کرد و در 3 رویارویی با کومان نیز 2 برد و یک تساوی را کسب کرد.

امشب و برابر بارسای ژاوی حاصل کار چه خواهد بود؟