علیرضا بیرانوند گلر تیم ملی که اواخر لیگ نوزدهم از پرسپولیس جدا شد حالا در پی گرفتن مطالبات خود از این باشگاه است. بیرانوند که با جدایی‌اش از پرسپولیس و پیوستنش به آنتورپ بلژیک، ۷۰۰ هزار دلار به سرخ‌ها درآمد رساند، قبل از سفر به بلژیک یعنی چیزی حدود ۲ سال قبل برای دریافت مطالبات خود و به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال شکایت کرد.

علیرضا بیرانوند در نامه‌ای که به کمیته تعیین وضعیت نوشت مدعی شد ۵ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان از باشگاه پرسپولیس بابت اصل قرارداد و آپشن‌های چند فصل اخیر طلبکار است و خواهان دریافت طلبش از پرسپولیس شد.

پس از بررسی پرونده علیرضا بیرانوند در کمیته وضعیت بازیکنان مبنی بر قرارداد وی با باشگاه پرسپولیس به مدت پنج فصل، دو متمم موجود و شروط (قهرمانی در لیگ، کسب سهمیه) برای فصل‌های ۹۶-۹۵، ۹۷-۹۶، ۹۸-۹۷ و ۹۹-۹۸ پس از بررسی ادعای خواهان پرونده (علیرضا بیرانوند) از سوی کمیته وضعیت بازیکنان، باتوجه به مستندات ارائه شده به ویژه نظریه کارشناسی رسمی دادگستری، باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس به پرداخت مبلغ بیست و چهار میلیارد و دویست و یک میلیون ریال به عنوان اصل خواسته و مبلغ پانصد و بیست و هفت میلیون و پانصد و هشتاد و یک هزار و هشتصد ریال به عنوان هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.

 مجموع محکومیت باشگاه پرسپولیس با شکایت علیرضا بیرانوند به اضافه هزینه دادرسی، بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۷۲ میلیون تومان شده است.این حکم در حالی صادر شد که طبق آن چیزی که بیرانوند مدعی شده بود طلب او نصف شد و به جای ٥ میلیارد حالا باید چیزی حدود ٢ میلیارد و پانصد میلیون تومان دریافت کند. در همین خصوص سال قبل کارشناس کمیته تعیین وضعیت میزان طلب بیرانوند را بالغ بر ٣ میلیارد تومان تشخیص داده ولی مبلغی که در نهایت اعلام شد حدود ٢ میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

بعد از این وکیل بیرانوند نسبت به حکم صادره اعتراض کردند تا بتوانند آن مبلغی که مدنظرشان بوده را بگیرند. با صدور رای کمیته استیناف اما مشخص شد باشگاه پرسپولیس باید مبلغ تعیین شده را به علیرضا بپردازد.باشگاه پرسپولیس هم در این مدت طولانی این قضیه را پشت گوش انداخت و خبری از پرداخت طلب بیرانوند نبود.

این درحالیست که علیرضا در طی یکسال گذشته بارها از طرق مختلف به مدیران پرسپولیس پیغام داد که طلبش را پرداخت کنند ولی باز هم خبری از انجام این کار نشد. در پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی باشگاه پرسپولیس به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال متعهد شد تا علاوه بر پرونده‌های خارجی، پرونده‌های داخلی این باشگاه را هم ببندند، ولی باز هم خیلی‌ها از باشگاه پرسپولیس طلبکار هستند.

کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال هم چند روز قبل به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد تا وضعیت طلب باشگاه شهرخودرو و همچنین علیرضا بیرانوند مشخص نشود، این باشگاه نمی‌تواند بازیکن جدیدی به خدمت بگیرد. از همین رو تا به حال قرارداد احمد گوهری گلر جدید پرسپولیسی‌ها ثبت نشده است. چند روز قبل باشگاه پرسپولیس با مدیران شهرخودرو به توافق رسیدند و پرونده طلب شهرخودرو از پزسپولیس بسته شد ولی در خصوص بیرانوند این اتفاق رخ نداد و باشگاه پرسپولیس نه با گلر سابق خود توافقی انجام داده و نه مطالبات علیرضا را پرداخت کرده است. خیلی‌ها فکر می‌کنند، شکایت بیرانوند از پرسپولیس مربوط به الان است ولی در واقع علیرضا از دو سال قبل پیگیر گرفتن طلبش بود و حکم قطعی کمیته استیناف هم شهریور ماه یعنی حدود ۵ ماه قبل صادر و به باشگاه پرسپولیس ابلاغ شده بود.

حالا هم باشگاه پرسپولیس برای جذب بازیکن جدید، فقط باید رضایت بیرانوند را جلب کند و مطالبات او را پرداخت کند. لازم به ذکر است درویش مدیرعامل جدید پرسپولیس مقصر این اتفاق نیست و این دسته گل را مدیران قبلی پرسپولیس به آب دادند که حالا و در بدترین زمان ممکن پرسپولیس به مشکل بزرگی برخورده است. گفتنی است، طی چند وقت اخیر، این سومین باری است که پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته می‌شود.