به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی سنگال دیشب و در دیداری تماشایی در ضربات پنالتی تیم ملی مصر را مغلوب کرده و عنوان قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را از آن خود کرد. سادیو مانه، مهم‌ترین بازیکن سنگال اگرچه در دقایق ابتدایی این بازی یک پنالتی را خراب کرد، اما در نهایت آخرین پنالتی تیم خود را تبدیل به گل کرده و سند صعود قهرمانی این تیم در تورنمنت آفریقا را امضا کرد.

 

اما تصاویر موید آن است که سادیو مانه باید قبل از اتمام مسابقه با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج می‌شده است. این ستاره 29 ساله درست در ابتدای محوطه جریمه و هنگام رویارویی با محمد عبدالمونعم، مدافع میانی مصر، خود را به زمین پرتاب کرد تا تیمش را صاحب یک ضربه پنالتی کند. اما تکرار تصاویر نشان می‌داد که با وجود درخواست مانه برای اعلام پنالتی، هیچ تماسی بین دو بازیکن وجود نداشته و مهاجم باتجربه سنگال به وضوح در پی فریب داور بوده است.

 

سادیو مانه در اواخر نیمه دوم به دلیل خطاب روی عمام عاشور کارت زرد دریافت کرده و مسلما باید بابت این دایو عجیب کارت زرد دوم را نیز می‌گرفت. البته شاید شهرت این بازیکن باعث شد تا داور از جسارت لازم برای اخراج او برخوردار نباشد و در نهایت ادامه حضور سادیو مانه در زمین باعث شد خود او گل قهرمانی تیم ملی سنگال را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.