به گزارش "ورزش سه"، ژول کُنده، مدافع فرانسوی، که از چلسی پیشنهاد خوبی داشت، در نهایت بارسلونا را انتخاب کرد. چهار روز پیش بارسلونا انتقال رسمی او را اعلام کرد و امروز نیز مراسم معارفه او برگزار شد. کُنده درخواست مستقیم ژاوی هرناندز بود و او نقش زیادی در نهایی شدن این انتقال داشت.

کُنده در نشست خبری مراسم معارفه خود گفت:« از رئیس باشگاه و هواداران به خاطر استقبال خوب‌شان متشکرم. از همان روز اول مورد لطف هواداران قرار گرفتم و احساس غرور می کنم. به باشگاهی بزرگ پیوسته ام که اهدافی بزرگ و جاه طلبانه دارد. با هدایت ژاوی و بازیکنان ارزشمندی که بارسلونا دارد، می خواهیم به همه جام ها برسیم.»

کُنده ادامه داد:« درست است که از چلسی هم پیشنهاد داشتم ولی ترجیح دادم صبر کنم تا بارسلونا پیشنهادش را به سویا ارائه کند و دو طرف به توافق برسند. هدفم بازی برای بارسا بود و می خواستم در فوتبال اسپانیا بمانم. از ابتدا رویای بازی برای بارسا را داشتم.»

سطح بالای انتظارات در بارسلونا:« این انتقال، قدم بزرگی در فوتبالم است و البته می دانم که توقعات در بارسلونا بسیار بالاست. اینجا هستم تا به بارسا کمک کنم به اهدافش برسد. واقعا خوشحالم، به خصوص که بار دیگر با عثمان دمبله هم تیمی شده ام. ما ارتباط دوستانه ای داریم و در زمین به خوبی یکدیگر را درک می کنیم.»

رسیدن به ترکیب ثابت بارسلونا:« می دانم که سطح رقابت بالاست و مدافعان خوبی در بارسا حضور دارند. البته این به نفع تیم است. اینکه در ترکیب ثابت باشم یا خیر را مربی خواهد گفت. نگران نیستم و می دانم که باید سخت تمرین کنم. به توانایی هایم ایمان دارم و در میدان هر چه در توان دارم، خواهم گذاشت.»