به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که به نظر می رسید بارسلونا تابستان آرامی را سپری کند، این باشگاه با فعال کردن اهرم های اقتصادی دست به خریدهای بزرگی زد و ستاره های نامداری راهی نوکمپ شدند. بسیاری این کار را از نظر اقتصادی به ضرر آینده بارسلونا می دانند و تونی فریکسا نیز معتقد است بارسلونا با جذب بازیکنی مانند رابرت لواندوفسکی، دست به قمار بزرگی زده است.

تونی فریکسا گفت: "رونالد کومان اعلام کرد شرایط فعلی بارسلونا همین است و او را کشتند. اما ژاوی نیز همین را گفت و مدیران باشگاه با 20 بازیکن برای او قرارداد امضا کردند. هیئت مدیره فعلی مدل موفقیت کوتاه‌مدت را انتخاب کرده است. جذب بازیکنان جدید هواداران را خوشحال می کند، اما هر چیزی محدودیتی دارد. من پروژه استوارتری را ترجیح می‌دهم و علاقه دارم روی بازیکنان داخل باشگاه و آکادمی حساب ‌کنم.

متاسفانه مدل اداره باشگاه تنها به رئیس بارسلونا بستگی ندارد و به خطر انداختن ثبات اقتصادی باشگاه ایده خوبی نیست. در شرایط همه چیز فتح عناوین و کسب درآمد از این مسی بستگی دارد. خوب یا بد بودن بازیکنان جدید بر اساس عملکرد آنها در زمین ارزیابی می شود، نه هزینه جذب آنها.
به عنوان مثال خرید بازیکنی مانند فیلیپ کوتینیو برای بارسلونا یک فاجعه بود. جذب بازیکنان جدید همیشه هیجان انگیز است، اما در ادامه عملکرد آنها مورد بررسی قرار می گیرد. برای مثال ستاره ای 34 ساله قراردادی چهار ساله امضا کرده و انتظار باشگاه این است که او فصل 50 گل به ثمر برساند، اما به نظر من این یک قمار خطرناک است."