به نظر می رسد نظر رومنیگه در مورد زوله در طی این سال ها از زمین تا آسمان تفاوت کرده است

  از هفته ها قبل مشخص شده بود که نیکلاس زوله قراردادش با بایرن مونیخ را تمدید نخواهد کرد و در پایان فصل به صورت آزاد از جمع باواریایی ها خارج می شود. از زمانی که مشخص شده بود زوله بایرن را ترک خواهد کرد، انتقادات زیادی روانه این بازیکن شد. اما شاید جنجالی ترین این انتقادات، صحبت های کارل هاینتس رومنیگه در مورد این مدافع بود. 

به گزارش طرفداری، کارل هاینتس رومنیگه چندی پیش با مشخص شدن خروج زوله از بایرن مونیخ در تابستان آتی به این مدافع انتقادات شدیدی را وارد کرده بود. رومنیگه در مورد زوله گفته بود:

زوله استعداد خوبی دارد، او بزرگ، قدرتمند و سریع است، کمی باید ضربات سر خود را بهبود ببخشد. او همیشه بازیکن مفیدی بوده است اما مشکل این است او هرگز به طور جدی خودش را در پستش ثابت نکرد. او در مسیر درستی قرار داست اما با مصدومیتش در ناحیه رباط صلیبی (سال 2019) فرم خود را از دست داد. وقتی بخواهید از بهترین بازیکنان بایرن مونیخ نام ببرید، نیکلاس زوله جایی در بین آن ها نخواهد داشت. او باید در این مورد خود را زیر سوال ببرد. بایرن مونیخ مشکلی با خروج او پیدا نخواهد کرد.

با پیوستن زوله به بروسیا دورتموند، باز اظهارات رومنیگه در رسانه های آلمانی بسیار جنجال ساز شدند. کارل هاینتس رومنیگه هنگامی که متس هوملس در سال 2019 به بروسیا دورتموند پیوسته بود، نظر کاملا متفاوتی نسبت به زوله داشته که در این مدت گویا کاملا تغییر کرده است. رومنیگه در سال 2019 پس از پیوستن هوملس به دورتموند گفته بود:

من در رسانه ها خواندم که بهترین مدافع آلمانی اکنون برای دورتموند بازی می کند. من دیدگاه متفاوتی دارم زیرا بهترین مدافع آلمان (نیکلاس زوله) هنوز در بایرن است.