سادیو مانه ستاره سنگالی فوتبال پس از انتقال به بایرن مونیخ، به نماد بوندسلیگا در قاره آفریقا بدل شده است.

طرفداری/ به نقل از دویچه وله، هنگامی که باواریایی‌ها از سادیو مانه در آلیانز آرنا رونمایی کردند، صدایی غیرعادی در اطراف استادیوم پیچید؛ صدها هوادار سنگالی با خواندن آهنگ‌هایی به زبان محلی به استقبال هموطن خود رفتند؛ مانه در این باره به سایت رسمی بوندسلیگا گفت:

وقتی شنیدم که آنها این آهنگ معروف سنگالی را در استادیوم می خوانند، احساساتی شدم. این شگفت انگیز بود و من چنین انتظاری نداشتم.

یکی از سخنگویان بوندسلیگا به دویچه وله گفت که کانال های رسانه های اجتماعی لیگ شاهد افزایش تقریبا 400 درصدی دنبال کنندگان فیس‌بوک و افزایش تقریبا 50 درصدی در تعداد مشترکین جدید یوتیوب پس از اعلام پیوستن مانه به تیم مونیخی بودند.

چالش سادیو مانه در شبکه اجتماعی تيک تاک در حال حاضر بیش از 30 میلیون بازدید داشته است و هنگامی که مانه در ماه جولای جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا را از CAF دریافت کرد، پخش زنده سایت رسمی بوندسلیگا شاهد افزایش بیش از 180 درصدی بینندگان بود. بهره‌برداری مونیخ فقط به فضای مجازی و زمین فوتبال محدود نمی‌شود؛ آندریاس یونگ، عضو هیئت مدیره بایرن مونیخ گفت:

در حال حاضر، این سادیو مانه است که بیشترین تقاضا [خرید پیراهن] را (از طرفداران) داشته است. شما می توانید آن را در اولین بازی (بازی دوستانه پیش فصل مقابل دی سی یونایتد) ببینید، زمانی که بازیکنان معرفی شدند و بیشتر از سایرین او تشویق شد.

سادیو مانه، مهاجم 30 ساله سنگالی با امضای قراردادی سه ساله تا سال 2025 از لیورپول به بایرن مونیخ پیوست.

بوندسلیگا؛ خانه جدید سادیو مانه

تاثیرات مثبت انتقال مانه به بایرن، بوندسلیگا و آلمان محدود نمی شود. با شروع فصل جدید، شبکه‌های آفریقایی به دنبال انتقال مانه، پخش بوندسلیگا را گسترش دادند. در قاره‌ای که پخش لیگ برتر انگلیس بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد، مانه بعنوان چهره جدید از رقابت‌های فوتبال آلمان هیجان‌ بینندگان آفریقایی را برانگیخت. گری راثبون، از شرکت پخش آفریقای جنوبی (SABC) به دویچه وله گفت:

فکر می‌کنم [مانه] تاثیر مثبتی داشته است و مطمئنا به رشد بوندسلیگا کمک می‌کند. من پیشنهاد کرده ام که کمپین بازاریابی [شبکه] را برای فصل جدید بوندسلیگا با شعار خانه جدید سادیو مانه آغاز کنیم.

همچنین تونده آینا، مدیر اجرایی StarTimes در این باره افزود:

سادیو مانه یکی از ستارگان برجسته فوتبال آفریقاست. از آنجایی که او قهرمان سال فوتبال آفریقا است، حضور سادیو در بوندسلیگا البته طرفداران زیادی را در آفریقا به خصوص از کشور سنگال کشورش جذب خواهد کرد.

سادیو مانه بهترین بازیکن سال 2022 آفریقا

آدفولاهان گوریرو هوادار بروسیا دورتموند اهل نیجریه است، اما حتی او نیز از انتقال مانه به رقیب سنتی زنبورها شگفت زده است. او به دویچه وله گفت:

این برای من کاملاً هیجان‌انگیز است، زیرا قبلاً تنها کسی بودم که [در اینجا] بوندسلیگا را دنبال می‌کردم؛ اما جذب مانه باعث شده است که افراد بیشتری به تماشای بوندسلیگا علاقه مند شوند. حتی به عنوان یک هوادار دورتموند، فکر می کنم خوب است که می توانم بازی ها را در کنار افراد بیشتری تماشا کنم.

ستاره سنگالی فقط چند ماه است که به مونیخ نقل مکان کرده است، اما همین مدت زمان کوتاه برای جذب مخاطبان بیشتر فوتبال آلمان کافی بود.