برخی معتقدند پرونده خریدهای پرسپولیس با جذب یورگن لوکادیا باید بسته شود اما مرتضی کرمانی مقدم نظر دیگری دارد. ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ در این رابطه صحبت‌های جالبی انجام داده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

قبل از هر چیز می‌خواهیم در خصوص خرید یورگن لوکادیا مهاجم جدید پرسپولیس بپرسیم؟

آنچه که من هم درمورد مهاجم هلندی خواندم و شنیدم این است که در تیم‌های خوبی بازی کرده و کارنامه اش مشخص است اما به نظر من خرید یک مهاجم کافی نیست!

شما هم حرف یحیی گل محمدی را می‌زنید درحالی که برخی پیشکسوتان پرسپولیس اعتقاد دارند خرید همین یک مهاجم کافی است؟

نه، من هم با یحیی گل محمدی موافقم. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید دو یا سه مهاجم درجه یک و گلزن داشته باشد و این خواسته زیادی نیست. یحیی گل محمدی هم بر اساس نیاز تیمش چنین حرفی زده و امیدوارم هر چه زودتر پرسپولیس بتواند یک مهاجم با کیفیت و گلزن دیگر هم خریداری کند.

بازی ذوب آهن و پرسپولیس را دیدید؟

متأسفانه یک کاری داشتم و جایی بودم که نتوانستم تماشا کنم اما شنیدم بچه‌ها موقعیت‌های زیادی خراب کرده اند. فرصت سوزی باعث شد این بازی به تساوی برسد وگرنه شنیدم پرسپولیس می‌توانست حداقل با اختلاف ۲ گل برنده شود.

اینکه در هفته اول، پرسپولیس امتیاز از دست داد نگران کننده نیست؟

نه، به هر حال بازی در هفته‌های اول همیشه سخت و دشوار بوده است. مهم ترین مسئله در هفته اول نباختن است و حتی اگر نبری ایرادی ندارد اما نباختن بسیار مهم است. هر چند ۲ امتیاز از دست دادیم ولی در خانه حریف و در هفته اول نباختیم و یک امتیاز گرفتیم که این خیلی حائز اهمیت است.

استقلال هم که باخت؟

برد و باخت استقلال ارتباطی به من پیدا نمی‌کند و فقط می‌توانم در مورد تیم خودم صحبت کنم. شاید استقلال باخته باشد اما رقیب دیگر پرسپولیس یعنی سپاهان اصفهان برنده شد. پیروزی و کسب ۳ امتیاز سپاهان هم ما را به فکر فرو می‌برد. از طرف دیگر گل گهر سیرجان هم پیروز شد و این تیم‌ها رقیب مستقیم پرسپولیس محسوب می‌شوند.

حالا پرسپولیس باید با فولاد خوزستان بازی کند که این تیم هم جزو مدعیان است؟

بله، فولاد خوزستان با جواد نکونام یک تیم مدعی است. این تیم در نقل و انتقالات یارگیری خوبی داشت و نفرات شناخته شده‌ای هم خرید. جلوی این تیم باید محکم و باهوش بازی کرد و امیدوارم بچه‌های پرسپولیس این بازی خانگی را برنده شوند. البته مهم است که پرسپولیس در این دیدار تماشاگر داشته باشد و بتواند از پتانسیل میزبانی به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

به نظر شما ستاره پرسپولیس در فصل جدید کدام بازیکن می‌تواند باشد؟

واقعیت را بخواهید پیدا کردن ستاره از جمع بازیکنان فعلی خیلی سخت است اما شاید بتوان مهدی ترابی یا سعید صادقی را در این قالب گذاشت.

زمان شما اما ستاره در پرسپولیس و فوتبال ما بیشتر بود. قبول دارید؟

بله، همین طور است. زمانی علی پروین می‌گفت فرشاد را بیگرند با مجتبی ( محرمی) می‌خواهند چه کنند. او را از کار بیندازند ناصرمحمدخانی را چه کار خواهند کرد و...

خود شما هم در پرسپولیس یک ستاره بودید.

نظر لطف شماست.

اگر مرتضی کرمانی مقدم الان بازی می‌کرد چه قیمتی داشت؟

حمل بر خودستایی نباشد اما وقتی بازیکن معمولی ۲۰ میلیارد تومان می‌گیرد من مرتضی کرمانی مقدم ۱۲۰ میلیارد تومان شاید ارزش داشتم.

مجتبی محرمی‌ و ناصر محمد خانی چقدر می‌ارزیدند؟

مجتبی محرمی‌ ۱۴۰ یا ۱۵۰ میلیارد تومان و ناصر محمد خانی هم ۲۰۰ میلیارد تومان قیمت داشتند!

این دو را بالاتر از خودتان گذاشتید؟!

(با تواضع خاصی) بله، هم مجتبی و هم ناصرمحمدخانی از من بهتر بودند!