به گزارش "ورزش سه"، این دیدار که از ساعت 20:30 دقیقه به میزبانی ورزشگاه شهدای مس رفسنجان برگزار خواهد شد با توجه به یارگیری دو تیم، آماده سازی خوبی که داشته‌اند و درنهایت توقعی که در اردوی دو تیم برای کسب پیروزی وجود دارد انتظار می‌‎رود یکی از جذاب‌ترین مسابقات هفته باشد.
در ادامه به مرور نکاتی از تاریخچه این مسابقه  پرداخته‌ایم؛ دیداری که در لیگ برترتاکنون تنها 4 مرتبه و با حضور ربیعی و قلعه‌نویی به عنوان سرمربی انجام شده است و تاکنون مس رفسنجان موفق به شکست آبی‌پوشان سیرجانی نشده است. 
*گل‌گهر با امیر قلعه‌نویی در دربی های لیگ برتری هنوز به مس رفسنجان نباخته است. دو برد و دو مساوی حاصل کار گل‌گهر برابر مس بوده است.

*مس رفسنجان و گل‌گهر از تهاجمی ترین تیم های لیگ هستند. گل‌گهر با سیستم 3-3-4 بازی می‌کند و مس رفسنجان هم با آرایش هجومی 1-2-4-3.
* نمایش بازیکنان خارجی در نتیجه این مسابقه اثرگذار خواهد بود. شیمبا و منشا دو مهاجم بزریلی و نیجریه‌ای مس هستند و در مقابل کی‌روش و وسلی گومز برزیلی از امیدهای گلزنی گل‌گهر به شمار می‌روند.

*گل‌گهر در دو فصل اخیر در رفسنجان پیروز شده است. یک پیروزی دو بر صفر و یک پیروزی دو بر یک نتایجی بوده که گل‌گهر در زمین رفسنجان به دست آورده است.

*از بازیکنانی که از گل‌گهر راهی مس رفسنجان شده اند می‌توان به محسن آذرباد، گادوین منشا، فرشید باقری و ایمان سلیمی اشاره کرد.
در مقابل نیز مسیح زاهدی از رفسنجان به سیرجان آمده است.

این تصویر مربوط به لیگ بیستم است که گل‎گهر با کیتی شبیه اینترمیلان وارد دربی کرمان شد و در آن مقطع این طراحی خبرساز شد.

* از بازیکنان حاضر در ترکیب دو تیم دو بازیکن سابقه گلزنی در این دربی را دارند. گادوین منشا و فرشید باقری پیش از این با پیراهن گل‌گهر برابر مس رفسنجان گلزنی کرده اند.
*کادر فنی دو تیم نیز از یکدیگر شناخت خوبی دارند. مجتبی سرآسیایی و مازیار ربیعی در کادر محمد ربیعی حضور داشته اند و رضا مرتضی زاده نیز سابقه مربیگری در گل‌گهر را دارد. سعید الهویی و محمد ربیعی در سال‌های دورتر نیز با هم همکار بوده اند.

*آخرین بازی که مس رفسنجان موفق به پیروزی در دربی شده به 1271 روز قبل برمی‌گردد. رفسنجانی ها در بازی 6 اسفند 1397 در لیگ یک و در حالیکه گل‌گهر صدرنشین بود با نتیجه سنگین چهار بر یک مهمان خود را شکست دادند. حمزه مظفری در آن روز کاپیتان گل‌گهر بود.

*مس رفسنجان با توجه به خریدهای زیادی که در این فصل داشته و تساوی در دیدار اول‌ به این پیروزی نیاز شدیدی دارد.

*این اولین مسابقه دو تیم است که با حضور هواداران برگزار می‌شود. چهار مسابقه قبلی به دلیل شیوع ویروس کرونا پشت درهای بسته برگزار شد و حالا باید دید امروز در حضور سی درصدی هواداران در ورزشگاه شهدای رفسنجان چه نتیجه‌ای به دست می‌آید.