به گزارش "ورزش سه"، مربی پرتغالی، تیم قهرمان و بهترین تیم فوتبال باشگاهی ایران در فاز دفاعی را تحویل گرفته است، همیشه گفته‌اند که در فوتبال تکرار قهرمانی سخت‌تر از قهرمان شدن است. ساپینتو که پیش از شروع بازی‌ها گفته بود مربی ماجراجویی است و ذهن برنده دارد برای اینکه بار فشار تمرینات را از روی شاگردانش کم کند گاهی به کارهای سرگرمی روی می‌آورد تا در دقایق سخت، لبخند را به صورت شاگردانش بنشاند و البته به آنها این پیام مهم را انتقال دهد که جنگیدن برای موفقیت در فوتبال لذت‌بخش است.

تصاویر تمرینات استقلال نشان می‌دهند که آنها زیر نظر مربی بدنساز به طور جدی کار می کنند، به نظر می‌رسد که سالن بدنسازی به زمین فوتبال آماده تا آبی‌ها هر لحظه در بازی آماده نبرد و رقابت باشند، سپس کارهای تاکتیکی ساپینتو شروع می‌شود که به نقل از تماشاگران پشت درهای بسته، فریادهای او کاملا به گوش می‌رسد. ساپینتو روی کارهای تاکتیکی تاکید ویژه‌ای دارد و از صدایش پیداست که برای بهتر شدن استقلال جدی‌تر از حد تصور است. شاید القای همین نیروی جنگندگی است که استقلالی‌ها در بازی با ملوان نسبت به بازی با سپاهان متفاوت بودند. آنها در بازی با ملوان هم همانند دیدار با سپاهان گل خوردند اما در دیدار با ملوان شرایط را به طور کلی تغییر دادند و از باخت یک پیروزی شیرین ساختند. این عملکرد شاید برای ساپینتو شیرین‌تر از کسب سه امتیاز بود.

از 3-4-3 به 3-3-4 این نشان می‌دهد که ساپینتو با استقلال به دنبال نمایش تهاجمی و تکرار قهرمانی است و در این مسیر کوتاه نخواهد آمد و شکست دو بر صفر برابر سپاهان، او را نسبت به ادامه مسیر دلسرد نکرده است. او آنقدر در تمرین برای موفقیت آبی‌ها تلاش می‌کند و در جریان مسابقه برای گل‌های استقلال فریاد می‌زند که آبی‌ها هم در تمرین وقتی در اجرای تاکتیک مد نظر او درست عمل می‌کنند، مثل مهدی پور از ته دل، فریادی از سرخوشی می‌کشند. آبی‌ها در تمرین استقلال می‌خندند اما برای تکرار قهرمانی می‌جنگند و این یکی از زیبایی‌های بازی‌های این فصل لیگ برتر خواهد بود و شاید موجب شود نبرد قهرمانی میان استقلال، سپاهان و پرسپولیس و دیگر مدعیان تا هفته‌های پایانی ادامه داشته باشد.