لوتار ماتئوس از تیم‌هایی که انتظار می‌رفت تعقیب کننده بایرن مونیخ در این فصل بوندسلیگا باشند، انتقاد کرده است

در این فصل با توجه به عملکرد لایپزیش و بایرلورکوزن در بازار نقل و انتقالات که موفق شدند بازیکنان کلیدی خود را حفظ کنند و همچنین خرید‌های خوب بروسیا دورتموند در کنار جدایی روبرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ، بسیار انتظار داشتند تا رقابت هیجان انگیز‌تر بر سر قهرمانی بوندسلیگا به وجود بیاورد.

طرفداری | اما اکنون پس از گذشت تنها سه هفته از شروع فصل، همه آن‌ها امید خود را در این‌باره از دست دادند و دوباره از قهرمانی بایرن مونیخ برای یازدهمین بار متوالی صحبت می‌کنند. حال لوتار ماتئوس نیز به عنوان کارشناس اسکای آلمان در ستون خود به بررسی این وضعیت پرداخته است. ماتئوس در مورد رقابت بر سر قهرمانی در این فصل بوندسلیگا گفت:

بروسیا دورتموند در عرض شش دقیقه پیروزی 2-0 خود را مقابل وردربرمن از دست می‌دهد. لایپزیش پس از سه بازی تنها موفق به کسب دو امتیاز شده و بایرلورکوزن نیز در تمامی بازی‌هایش از شروع فصل تاکنون شکست خورده است. این عملکرد تعقیب کنندگان فرضی بایرن مونیخ است در حالی که آن‌ها در تمامی بازی‌های پیروز شده‌اند و با 9 امتیاز و تفاصل 15+ در صدر جدول قرار دارند.

 ماتئوس در مورد اینکه آیا قهرمانی بایرن مونیخ اکنون قطعی شده یا باید انتظار یک رقابت هیجان انگیز باشیم، گفت:

 هنوز 31 بازی دیگر باقی مانده و بایرن مونیخ نیز امکان دارد در ماه‌های آینده دچار مشکل شود. اما انتظار یک رقابت قهرمانی هیجان انگیز را داشته باشیم؟ نه! لایپزیش، دورتموند و لورکوزن پس از سه بازی چند امتیاز با بایرن فاصله دارند؟ با این حال دلیل اصلی این فاصله خود بایرن است. پس از جدایی روبرت لواندوفسکی، یولیان ناگلزمان تیم خود را با چینش جدید 2-2-2-4 بارسازی کرد. دورتموند نیز خرید‌های خوب داشت و لورکوزن و لایپزیش نیز ترکیب خوبی دارند.

 در سال‌های اخیر بسیاری از کارشناسان فوتبال آلمان از نبود بازیکنی با ذهنیت رهبری در دورتموند به خصوص در بازی‌هایی که نمی‌توانند عملکرد خوبی را از خود ارائه دهند، انتقاد کرده‌اند و یکی از دلایل ناکامی‌های زنبور‌ها را همین مورد دانسته‌اند. حال پس از شکست باور نکردنی 3-2 مقابل وردربرمن در هفته گذشته، باز این موضوع مطرح شده است. ماتئوس در مورد مشکلات دورتموند و دو تیم دیگر گفت:

اما دورتموند فاقد بازیکنی با ویژگی‌های رهبر در تیم خود است، لایپزیش نیز زمانی که همه چیز خوب پیش نرود فاقد ذهنیت لازم است و لورکوزن با اینکه مالکیت توپ را در اختیار دارد اما کاری با آن انجام نمی‌دهد. بنابراین همه تیم‌ها به جز بایرن مونیخ، مشکلاتی دارند که باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کنند.

با این حال ماتئوس از نیکو اشلوتربک که به تازگی از فرایبورگ به دورتموند پیوسته است، تمجید می‌کند. او گفت:

 در دورتموند بسیار از رهبران تیم زمانی که اوضاع خوب پیش نمی‌رود حضور پر رنگی دارند اما وقت تیم به مشکل می‌خورد، همه قایم می‌شوند. من دوست دارم نیکو اشلوتربک‌های بیش‌تری در این تیم ببینم.

 ماتئوس در ادامه افزود:

 وقتی چنین مربی خوبی دارید و از دو بازی تاکنون شش امتیاز به دست آوردید، زمانی که تا دقیقه 89 در خانه مقابل هشتاد هزار هوادار، 2-0 از تیمی که به تازگی به بوندسلیگا صعود کرده جلو هستید، هرگز نباید سه گل دریافت کنید. هیچکسی در تیم نبود که مطمئن شود پس از گل اول برمن، 8 یا 9 بازیکن باید عقب بنشیند و با ارائه یک بازی کثیف، پیروزی‌شان را حفظ کنند. شاید هم این فقط یک لغزش بود اما در غیر ان صورت، بایرن مونیخ نسبت به سال‌های گذشته زودتر قهرمانی خود را قطعی خواهد کرد.