عملکرد سرمربی آلمانی روی نیمکت چلسی بی نظیر بوده است.

توماس توخل بهترین سال سرمربیگری خود را در چلسی گذراند. چلسی با توماس توخل به فینال هر تورنمنتی که وارد آن شد، رسیده است.

طرفداری | توماس توخل حدود یک سال قبل برای اولین بار روی نیمکت چلسی نشست، اولین بازی چلسیِ توخل مقابل وولورهمپتون برگزار شد و شاید خوش بین ترین هواداران تیم آبی پوش لندن نیز انتظار این حجم از موفقیت های بزرگ و متوالی را نداشتند. چلسی ساعتی قبل توانست با شکست الهلال عربستان، به فینال جام باشگاه های جهان راه پیدا کند، توماس توخل به دلیل ابتلا به کرونا نتوانست از کنار زمین بازی تیمش را دنبال کند اما این ماجرا ذره ای از اعتبار این پیروزی که قرار است به سرمربی آلمانی برسد را خدشه دار نمی کند. 

عملکرد توماس توخل به معنای واقعی کلمه حیرت انگیز بوده است، توخل سال گذشته تیم بحران زده فرانک لمپارد را تحویل گرفت و هم اکنون پس از گذشت 379 روز، چلسی را به قله فوتبال اروپا و جهان رسانده است. در حقیقت چلسی طی حدود یک سال با توماس توخل به فینال تمام جام هایی که وارد آن شده، رسیده و فاصله زیادی تا کسب سومین جام خود تحت هدایت سرمربی آلمانی ندارد. هواداران چلسی می توانند امیدوار باشند که با ادامه این روند یک بار دیگر فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان را تجربه کنند.

پنج فینالی که چلسی با توماس توخل به آنها رسیده است

فینال لیگ قهرمانان اروپا 21-2020 (قهرمان)

فینال جام حذفی انگلیس 21-2020 (نائب قهرمان)

فینال سوپرکاپ اروپا 2021 (قهرمان) 

فینال لیگ کاپ انگلیس 22-2021 (هنوز برگزار نشده)

فینال جام باشگاه های جهان 2022 (هنوز برگزار نشده)