به گزارش "ورزش سه"، لیگ شانزده تیمی عربستان از امشب آغاز می‌شود و بار دیگر تنور رقابت‌ها در این لیگ داغ خواهد شد. سال گذشته تا هفته آخر رقابت برای قهرمانی ادامه داشت و الهلال به قهرمانی دراماتیک دست یافت.

در لیگ امسال عربستان، پانزده تیم از دروازه‌بان خارجی استفاده می‌کنند و تیمی که تنها گلرهای عربستانی در چارچوبش هستند؛ الهلال است. محمد العویس دروازه‌بان آبی‌های ریاض است و رقابت سختی با گلرهایی با ملیت‌های مختلف دارد.

ولادیمیر استویکوویچ صرب، گلر الفیها با ۳۹ سال مسن‌ترین و مایلسون برزیلی دروازه‌بان التعاون با ۲۵ سال جوان‌ترین گلر خارجی این لیگ است. مجوز حضور دروازه‌بان‌های خارجی در لیگ عربستان از پنج فصل پیش صادر شد و تیم‌ها استقبال خوبی از این اتفاق کردند.

دیویو اوسپینا، گلر سابق آرسنال و ناپولی در النصر بازی می‌کند؛ پائولو ویکتور برزیلی در الاتفاق، ویکتور براگا در الطائی، دیویس ایباسی کامرونی در تیم ابها و مارتین کامپانیا اروگوئه‌ای سومین فصل خود را در الباطن سپری می‌کند.

همچنین دیگر گلرهای خارجی لیگ عربستان به این شرح هستند: منیر المحمدی مراکشی (الوحده)، مایلسون برزیلی (التعاون)، رینی گلر اهل سوئد (الفتح)، داگلاس برزیلی (الخلیج)، میلان میاتوویچ مونته‌نگرویی (العدالة)، کیم سونگ گیو از کره جنوبی (الشباب)، مارسلو برزیلی و مصطفی زغبه الجزایری (الاتحاد) و سیلویو جونیو رومانیایی (الرائد)