حسن صالح حمیدزیچ به عنوان مدیر ورزشی بایرن مونیخ، ارزیابی خود را از نقل و انتقالات تابستانی این تیم را ارائه داده است

بایرن مونیخ در این پنجره نقل و انتقالات با جذی بازیکنانی مانند سادیو مانه و ماتیاس دلیخت و استعداد‌هایی مانند رایان خرافنبرخ و ماتیس تل و همچنین جدایی روبرت لواندوفسکی، یکی از شلوغ‌ترین پنجره‌های نقل و انتقالاتی خود را در تابستان پشت سر گذاشت.

طرفداری | حال حسن صالح حمیدزیچ مدیر ورزشی بایرن مونیخ در مورد عملکرد این باشگاه در نقل و انتقالات تابستانی در مصاحبه با فلوریان پلتنبرگ از اسکای آلمان صحبت کرده است. بایرن مونیخ در این فصل بر خلاف فصل‌های گذشته شایعات و اخبار زیادی در روز ددلاین پیرامونش وجود نداشت. حمیدزیچ در مورد روز ددلاین گفت:

همیشه خوب است که مجبور نباشیم در روز ددلاین خریدی داشته باشیم. من طرفدار خرید یک یا دو بازیکن در آخرین روز نیستم. از نحوه‌ای که باشگاه را مدیریت می‌کنیم، بسیار خوشحالم. از ابتدای فصل گذشته کار خود را شروع کردیم و همه چیز را با آرامش و بدون استرس انجام دادیم. این عامل مهمی در بازار نقل و انتقالات است.

 حمیدزیچ در مورد ارزیابی خود از نقل و انتقالات بایرن مونیخ در این تابستان گفت:

 در پایان فصل خواهیم دید. تا اینجا که خوب به نظر می‌رسد و برنامه ما همین بود. می‌خواستیم در تمامی پست‌های ترکیب، رقابت ایجاد کنم. وقتی می‌بینید که چقدر مجهز هستیم، این شروع خوبی برای فصل است.

 حمیدزیچ در مورد پشت پرده نقل و انتقالات بایرن گفت:

 در جلسات خود به این موضوع می‌پردازیم که کدام بازیکنان برای بایرن مناسب هستند. استعداد‌های برتری که عملکرد‌شان را باید زیر نظر بگیریم، چه کسانی هستند. بازیکنان ترکیب‌مان چه کسانی خواهند بود. ما اینکار را با یولیان ناگلزمان انجام دادیم و این به ما یک برتری می‌دهد که احساس کنیم مربی چه کاری می‌خواهد انجام دهد. مهم است که همیشه کنار هم بنشینیم، قهوه بخوریم و صحنه‌ها را تماشا کنیم. ما کار خود را این گونه شروع می‌کنیم. مهم است که مربی نظرش را بدهد و موافق (فعالیت‌های) ما باشد. یولیان ناگلزمان یک دارایی بزرگ برای بایرن مونیخ است زیرا با بازیکنان به خوبی کار می‌کند و باعث پیشرفت‌شان می‌شود.

حمیدزیچ در مورد اینکه چند بازیکن در این تابستان پیشنهاد بایرن مونیخ را رد کردند، گفت: 

 کسی را به یاد نمی‌آورم.

حمیدزیچ در ادامه در مورد ارلینگ هالند گفت: 

ما در حال مذاکره با یکدیگر بودیم اما مشخص شد که امکان دارد همه چیز برای دو طرف مناسب نباشد. به همین دلیل او اکنون برای منچسترسیتی بازی می‌کند و ما نیز اکنون بازیکنان دیگری داریم. 

خبرنگار وقتی از حمیدزیچ پرسید: «آیا با وجود مانه از به خدمت نگرفتن ارلینگ هالند، ناامید شده‌اید؟»، او پاسخ داد:

 نه؛ من از وضعیت فعلی‌مان بسیار خوشحالم. باید ببینیم که فصل چگونه پیش می‌رود. سادیو برای ما یک دارایی بزرگ به حساب می‌آید و به خوبی در تیم جا افتاده است. او ذهنیت بزرگی دارد و همچنین مرد بزرگی نیز هست.

برازو در مورد بازیکنان تازه وارد بایرن مانند ماتیس تل، سادیو مانه و ماتیاس دلیخت گفت: 

سادیو واقعا عملکرد خوبی دارد و تیم را در طول بازی، رو به جلو هدایت می‌کند. ما همچنین ماتیس تل را نیز داریم که برای او احترام زیادی قائلیم. او بازیکن با کیفیتی است. من همچنین ماتیاس دلخیت را هم دوست دارم. 

بایرن مونیخ در این پنجره نقل و انتقالاتی برای اولین بار در تاریخ خود از فروش‌هایش درآمدی بیش از 100 میلیون یورو به دست آورد. برازو در این‌باره گفت: 

این عامل بسیار مهمی بود. ما همیشه می‌خواهیم حساب‌های باشگاه را متعادل نگه داریم. همه چیز را با هیئت نظارت هماهنگ می‌کردیم. یکی بخر، یکی فروش. این خیلی مهم بود. اگر درآمدی ندارید، نمی‌توانید پولی هم خرج کنید. 

با جدایی روبرت لواندوفسکی و تمایل کریستیانو رونالدو به جدایی از منچستریونایتد، گمانه زنی‌های زیادی پیرامون این ستاره پرتغالی و بایرن مونیخ به وجود آمدند. برازو در این‌باره گفت: 

او شخصیت فوق العاده بزرگی است. بازیکن بزرگی که در سال‌های اخیر اثر خود را در دنیای فوتبال گذاشته است. اما گزینه‌ای برای ما نبود زیرا برنامه‌های دیگری داشتیم. ما خط حمله خود را به صورت فعلی، سازماندهی کردیم. تاسف برای رونالدو؟ لازم نیست برای او متاسف باشید زیرا او یک فوتبالیست بزرگ است که در سال‌های اخیر، دستاورد‌های زیادی داشته است. 

حمیدزیچ در مورد اینکه آیا با کریستیانو رونالدو به صورتی تلفنی صحبت کرده است یا خیر، گفت: 

 نه. با ایجنتش چطور؟ من معمولا با ژرژ مندس صحبت می‌کنم. بله ما با یکدیگر صحبت کردیم.

جمال موسیالا شروع خوبی در این فصل داشته و اکنون به یکی از ستاره‌های ترکیب بایرن مونیخ تبدیل شده است. حمیدزیچ در مورد او گفت: 

 ما او را از سال‌ها پیش به خدمت گریم و از آن زمان ویژگی‌های بزرگی را در او دیده بودیم. این واقعیت که او در این راه پیشرفت کرد نیز تا حدودی به خاطر مربی‌هایمان و بازیکنان‌مان هم هست. تماشای او لذت بخش است. او برد بزرگی برای تیم ما است. اهمیت دارد که او برای مدت طولانی در بایرن مونیخ باقی بماند.

خبرنگار وقتی از حمیدزیچ پرسید: «اگر یک باشگاه انگلیسی پیشنهادی 120 میلیون یورویی برای جمال موسیالا به شما بدهد، چه پاسخی خواهید داشت؟» او در جواب گفت:

البته که او برای فروش نیست. او یک مرد شگفت انگیز است، یک ملی پوش آلمانی. ما به چنین بازیکنانی نیاز داریم. من دیوانه خواهم بود اگر به او اجازه چنین چیزی را بدهم. او برای مدت طولانی در بایرن مونیخ بازی خواهد کرد. ما می‌خواهیم موفق باشیم و به بازیکنان‌مان فوتبال جذابی را ارائه دهیم. مهم است که جمال برای مدت طولانی در بایرن بازی کند.

حمیدزیچ درباره جدایی نیکلاس زوله و جذب ماتیاس دلیخت، گفت:

 این تصمیمی علیه نیکلاس زوله نبود بلکه تصمیمی در مورد ماتیاس دلیخت بود. ما سال‌ها به دلیخت علاقه داشتیم. نه تنها برای ویژگی‌های فوتبالی‌اش، بلکه برای شخصیت او نیز ارزش قائل بودیم. ماتیاس کاملا در تیم جا خواهد افتاد. او ذهنیت فوق العاده‌ای دارد. شما می‌توانید چنین چیزی را در نحوه برخورد او ببینید. او هر کاری که به نفع تیم باشد را انجام می‌دهد. ما خوشحالیم که او را داریم.

بایرن مونیخ در این پنجره علاقه زیادی به جذب کنراد لایمر داشت و حسن صالح حمیدزیچ نیز اکنون این موضوع را تایید کرده است. قرارداد لایمر سال آینده با لایپزیش به پایان می‌رسد و گمانه زنی‌های در مورد پیوستن او در یک انتقال رایگان به بایرن به وجود آمده است. حمیدزیچ در این‌باره گفت:

 البته نمی‌توانم هنوز چنین چیزی را بگویم. ما به او علاقه داشتیم اما به نتیجه‌ای نرسیدیم. در هر صورت او اکنون برای لایپزیش بازی می‌کند و این صادقانه ترین چیزی است که می‌توانم بگویم.

  • بیش‌تر بخوانید: لایپزیش آخرین پیشنهاد بایرن مونیخ هم برای کنراد لایمر رد کرد

یکی دیگر از نام‌هایی که پس از جدایی روبرت لواندوفسکی پیرامون بایرن مونیخ مطرح شد، هری کین بود. حمیدزیچ در مورد اینکه آیا فصل آینده برای جذب این مهاجم انگلیسی اقدام خواهند کرد یا خیر، گفت:

 خیلی زود است که در این مورد صحبت کنیم. اگر اکنون به خط حمله ما نگاه کنید، ما هشت بازیکن برای چهار پست در اختیار داریم. اگر جلسات تمرینی را ببینید، تماشایش  بسیار سرگرم کننده است. برخی از بازی‌های تمرینی‌مان بهتر از بازی‌های بوندسلیگایی‌مان هستند. به همین دلیل خیلی زود است که در مورد آن (هری کین) صحبت کنیم. از اینکه سبک هجومی داریم و گل‌های زیادی را به ثمر می‌رسانیم، بسیار خوشحالم.

  • بیش‌تر بخوانید: بایرن مونیخ فصل آینده برای جذب هری کین اقدام می‌کند

با این حال وقتی خبرنگار اسکای در ادامه گفت :«طبق اطلاعات ما از انگلیس، هری کین به بایرن مونیخ علاقه دارد» حمیدزیچ در جوابش گفت:

 این باعث خوشحالی ما است.

پینی زهوی پس از آنکه یک رابطه پر تنش را با مدیران بایرن مونیخ بر سر روبرت لواندوفسکی پشت سر گذاشت، چندی پیش گفته بود که امکان دارد دوباره با باواریایی‌ها همکاری داشته باشد. یکی از گزینه‌هایی که در این شرایط به ذهن می‌رسد، کریستوفر انکونکو است. فلوریان پلتنبرگ وقتی در این‌باره از برازو سوال کرد، او گفت: 

 من نمی‌خواهم همکارم اولیور مینتسلاف (مدیر عامل لایپزیش) را ناراحت کنم. (می‌خندد) او بازیکن خوبی است و این را فصل گذشته دیدیم. او نسبت به چند سال گذشته پیشرفت کرده است. او همچنین شروع خوبی نیز در این فصل داشته است. انکونکو بازیکن بسیار با کیفیتی است.

  • بیش‌تر بخوانید: رسمی؛ قرارداد حسن صالح حمیدزیچ با بایرن مونیخ تا سال 2026 تمدید شد

حمیدزیچ به تازگی قرارداد خود را به عنوان مدیر ورزشی تا سال 2026 با بایرن مونیخ تمدید کرده است. حمیدزیچ در مورد تمدید قرادادش و همچنین نقش هیئت نظارت و هیئت مدیره بایرن مونیخ در نقل و انتقالات تابستانی‌شان، گفت:

 فقط می‌توانم از هیئت نظارت تشکر کنم که در شرایط سخت کنونی و همچنین در مراحل مهم بازار نقل و انتقالات، به خوبی در کنار ما ایستادند و همیشه رابطه خوبی با ما داشتند. هربرت هاینر همواره با اولی هونس و همکارانش در هیئت نظارت در تماس بود. ما توانستیم به سرعت تصمیم بگیریم. من و اولیور کان با همکاران‌مان در هیئت مدیره خیلی خوب کار کردیم و همه چیز به آرامی پیش رفت.

بایرن مونیخ در گروه مرگ این دوره از لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف اینتر، بارسلونا و ویکتوریا پلژن برود. حمیدزیچ در مورد قرارگیری در گروه مرگ و همچنین رویارویی با روبرت لواندوفسکی، گفت: 

من مشتاقانه منتظر آن هستم. این دقیقا همان بازی‌هایی است که شما به عنوان یک فوتبالیست و به عنوان مدیر یک باشگاه فوتبال برای آن‌ها زندگی می‌کنید. گروه سختی است اما ما نمی‌ترسیم. این چیزی است که ما می‌خواهیم. ما می‌خواهیم این جذابیت را برای هواداران‌مان به وجود بیاوریم. 

در ادامه حمیدزیچ در مورد احتمال اینکه دوباره در مرحله یک چهارم نهایی از دور این رقابت‌ها کنار بروند، گفت: 

الان هیچکس به این موضوع فکر نیم‌کند. من آدم خوشبینی هستم. تیم بسیار قدرتمندی داریم. بازی به بازی پیش خواهیم رفت و می‌بینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

حمیدزیچ در مورد اینکه با این ترکیب آیا بایرن مونیخ می‌تواند موفق به کسب سه گانه شود یا خیر، گفت: 

 این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد. ما می‌خواهیم فوتبالی بازی کنیم که برای هواداران‌مان جذاب باشد. ما شروع خوبی داشتیم و بازی‌های ویژه‌ای را از تیم دیده‌ایم. بازی هفته گذشته‌مان مقابل بروسیا مونشن گلادباخ، یکی جذاب‌ترین بازی‌ها برای تماشاگران‌مان در آلیانتس آرنا بود. جو عالی در استادیوم حکمفرما بود و به خاطر آن از هواداران‌مان تشکر می‌کنیم. این دقیقا همان تصوری است که ما از باشگاه داریم.