به گزارش "ورزش سه"، با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال استرالیا، این کشور تصمیم گرفت به دلیل مسائل مربوط به ویروس کرونا، انصراف خود از نامزدی کسب میزبانی جام ملت های آسیا 2023 را اعلام کند.

این مسابقات قرار بود از تاریخ 16 ژوئن تا 16 ژوئیه 2023 در 10 شهر چین با حضور 24 تیم برگزار شود، اما با توجه به پیامدهای بیماری کووید 19، چینی ها در اواسط ماه می از میزبانی این پیکارها انصراف دادند.

پس از این اتفاق، کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمامی فدراسیون های ملی اعلام کرد که می توانند برای میزبانی این پیکارها اعلام آمادگی کنند که کانگوروها نیز یکی از کشورهای درخواست کننده برای دریافت میزبانی بودند.

استرالیایی ها در بیانیه ای اعلام کردند: فدراسیون فوتبال امروز تایید کرد که روند رقابت برای کسب میزبانی جام ملت های آسیا 2023 را ادامه نخواهد داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما ما علاقه زیادی به ارائه پرونده کاندیداتوری برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2026 داریم و این پرونده در اواخر سال جاری رسما ارائه خواهد شد.

بدین ترتیب رقابت های جام ملت های آسیا 2023 در یکی از سه کشور قطر، کره جنوبی و یا اندونزی به عنوان تنها کاندیداهای میزبانی برگزار خواهد شد.