ژاوی معتقد است که تیمش پیشرفت زیادی کرده و حال نیاز دارد که به صورت متوالی نتایج مثبتی کسب کند.

ژاوی، سرمربی اسپانیایی بارسلونا در کنفرانس خبری پیش از تقابل با اسپانیول در دربی کاتالونیا حاضر شد و در مورد این دیدار، وضعیت مصدومان بارسلونا، محرومیت دنی آلوز و... صحبت کرد. به گزارش طرفداری و به نقل از موندو دپورتیوو، ژاوی در این کنفرانس خبری گفت:

فردا شاهد اسپانیولی مشابه با همان تیمی که در بازی رفت در نیوکمپ دیدیم، خواهیم بود. ما بهبود پیدا کرده ایم، بازیکنان جدیدی داریم، روزهای خوبی را سپری می کنیم و می خواهیم این ها را تثبیت کنیم. فردا تستی مهم مقابل حریفی جنگنده و با جمعیتی که ما را تحت فشار خواهند گذاشت، در پیش داریم. برای آن ها این دیدار مانند یک انتقام فوتبالی است. تیم به دو یا سه نتیجه مثبت متوالی نیاز دارد. ما خیلی خوب کار می کنیم و کل هفته را در حال آماده سازی برای این بازی بودیم و حس ما خوب است.

محرومیت آلوز؟

حس بدی دارم چون او بازیکن بسیار مهمی برای ماست. فردا تصمیم خواهیم گرفت که در غیابش سیستم بازی مان را تغییر دهیم یا خیر اما مشخصاً نبود او را حس می کنیم چون او چیزهای زیادی به تیم اضافه می کند. او بازیکن مهمی است. وضعیت اریک گارسیا و دیپای؟ اریک خوب است و فردا در لیست خواهد بود. ممفیس کمی دچار تشدید مصدومیتش شد و در هفته آینده، همراه تیم خواهد بود.

هدف بعدی تیم؟

من قبلاً هم گفتم که هیچ چیزی را منتفی نمی دانیم و رد نمی کنیم. ما با یک بازی معوقه، پانزده امتیاز از صدر جدول عقب هستیم اما چیزی را رد نمی کنیم. هدف اول ما این است که در بین چهار تیم برتر باشیم اما هیچ احتمالی را رد نمی کنیم و چند بازی آینده گویای همه چیز خواهند بود. خواهیم دید که تا کجا قادر به پیشروی هستیم اما همه چیز به تیم هایی بستگی دارد که بالاتر از ما هستند. تیم در حال حاضر فقدان ثبات نتایج و ادامه کسب نتایج خوب را دارد. باید با همین جنگندگی، ریتم، چرخش سریع توپ با تعداد لمس های کمتر و... ادامه دهیم. باید به همین شکل بازی ادامه دهیم. باید خودمان را تثبیت کنیم.

در بازی مقابل اتلتیکو مادرید، بارسای بسیار خوبی را دیدم. ما چهارم هستیم و می خواهیم به  به رده های بالاتر جدول صعود کنیم اما باید با تواضع به کارمان ادامه دهیم. ما خوب هستیم اما نمی توانیم سینه سپر کنیم. باید به تلاشمان ادامه دهیم. تیم هنوز نیاز دارد تا با نحوه حمله در فضاهای خالی، عدم بر هم زدن استراتژی و افراط ها در بازی هایی که به گل ختم می شوند، بهبود پیدا کند. در سطح تاکتیکی بردهای زیادی داشته ایم، حال در کل در زمینه های زیادی در حال پیشرفتیم.

کاشته زن های تیم؟

امروز روی این موضوع کار کردیم. مسی در 20 یا 21 سالگی کاشته نمی زد، تا این که یک روز تیتو از او خواست این کار را انجام دهد. ما شوت زن های خوبی چون ممفیس، آلوز و... داریم. امروز پدری، اریک گارسیا و فرنکی دی یونگ کاشته زنی را تمرین کردند. برای هر بازی لیستی آماده خواهیم کرد و با کادر فنی در این مورد تصمیم خواهیم گرفت. این چیزی است که آن را تمرین کرده ایم. پنالتی زنان؟ بوسکتس پنالتی زن خوبی است، همچنین ممفیس، اوبامیانگ و پیکه نیز خوب پنالتی می زنند. ما بازیکنانی را برای این امر داریم. مشکل این است که عادت داشتیم مسی تمام این ها را به انحصار خود درآورد اما متخصصانی در این زمینه ها داریم. کادر فنی در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

عثمان دمبله؟

گفتم که در نظر داشتم او را در نیمه دوم بازی مقابل اتلتیکو مادرید به میدان بفرستم. او بازیکن این تیم است و قطعاً به ما کمک خواهد کرد. او بازیکن ماست و من تصمیم خواهم گرفت که بازی کند یا خیر.

اعتراض اسپانیول به انتخاب تیم داوری؟

می دانید که در مورد داوران صحبت نمی کنم. امیدوارم این مسئله به ما آسیب نزند. داوران حرفه ای هستند، کار بسیار سختی دارند و اکنون از VAR کمک می گیرند و حتی با این وجود نیز کارشان پیچیده است. من به حرفه ای بودن آن ها و کسانی که می خواهند منصف باشند، اعتقاد دارم.

گاوی؟

او یک غول رقابت طلب است. استعدادی باورنکردنی دارد و در 17 سالگی تفاوت ها را رقم می زند که این خود گویای همه چیز است. با 17 سال سن عملکرد او تماشایی است. تمرین دادن به او فوق العاده است. او به خوبی بعد از این که توپ را از دست می دهد، رقیبش را تحت فشار می گذارد و این مهم است. جایگیری های او عالی است. هنوز چیزهایی باید یاد بگیرد، مسائل تاکتیکی ای هست که باید بهبود دهد اما او یک استعداد تماشایی است. نقاط ضعف او؟ او نیاز دارد که با نظم بیشتری بازی کند، در زمان مناسب منابع مناسب را پیدا کند. نیاز دارد که بهتر از الان به فضاهای خالی فرار کند و از این دست مسائل.