گل محمدی شیری را در اختیار باشگاه قرار داد و چند بازیکن را هم در یکی دو هفته اخیر به دلیل مصدومیت و کرونایی شدن از دست داده است. او که نفراتی چون شهریار مغانلو، دانیال اسماعیلی فر، رامین رضاییان و یک مهاجم برزیلی را می‌خواست، در نهایت به پیمان بابایی راضی شد اما باشگاه نتوانست این بازیکن را هم جذب کند. در واقع پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات نیم فصل درست مثل نقل و انتقالات ابتدای فصل بازنده بود و اگر حرف های گل محمدی را به طور دقیق بخوانید متوجه می شوید که خودش هم به این شکست اعتراف کرده است.

از طرفی وضعیت استقلال هم چندان خوب نیست. مجیدی با اینکه مثل گل‌محمدی مدام از همه شاگردانش تعریف و تمجید می کرد( کاری که هر مربی ای انجام می دهد) اما در همین نیم فصل ۸ بازیکن را نخواست و یا بعضی ازآنها به طور قرضی راهی تیم‌های دیگر شدند. آخرین بازیکن امین قاسمی‌نژاد بود که با سروصدای فراوان به استقلال پیوست اما عملاً راهی را رفت که پیش از او امثال بختیار رحمانی و مرتضی تبریزی رفته بودند.
 استقلال در نیم‌فصل فقط صالح حردانی و آمانوف را جذب کرد که اینها هم مثل هندوانه‌ در بسته هستند و باید دید آیا در ترکیب تیم بزرگ استقلال جواب می دهند یا نه؟ اگر بپذیریم که پرسپولیس در نقل و انتقالات شکست خورد، نمی توانیم استقلال را هم برنده خطاب کنیم.آنها در یکی دو پُست مشکلات خاص خود را دارند اما به هر حال عملکردشان بهتر از سال گذشته بوده و می‌توانند امیدوار باشند که با ادامه همین روند به صدرنشینی خود در لیگ برتر ادامه بدهند.

نکته مهم اینجاست که امسال پرسپولیس و استقلال از آسیا حذف شدند وگرنه با این ترکیبی که از دو تیم می‌بینیم و با عملکردی که در لیگ برتر داشتند، بعید بود امسال هم در آسیا از پس تیم‌های قدرتمندی چون الهلال عربستان برآیند. الهلال در جام باشگاه‌های جهان فقط با یک گل مغلوب چلسی شد و قهرمان اروپا را تحت فشار قرار داد اما پرسپولیس و استقلال پارسال خیلی راحت مغلوب این تیم عربستانی شدند و امسال هم اگر با این ترکیب به آسیا می‌رفتند بعید بود به جایی برسند.