محسن گروسی هافبک تهاجمی اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دیدار تیم‌های استقلال و پیکان در جام حذفی، همچنین بازی پیش روی آبی‌پوشان مقابل حریف اصفهانی و گلایه‌های بازیکنان استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

شرایط استقلال مقابل پیکان را چطور ارزیابی کردید؟

استقلال در مصاف با پیکان شرایطش مثل قبل نبود. یعنی هنوز نتوانسته به تیم هفته‌های پایانی دور رفت تبدیل شود ولی نکته مهم در این تیم این بود که همه بازیکنان دنبال برد هستند.

چطور می‌توان به این شرایط دست یافت؟

این به خاطر انسجام تیمی و وحدت تاکتیکی است که بین بازیکنان به وجود آمده. با توجه به شرایط تمرینات و بیماری استقلالی‌ها ظرف هفته های اخیر برد در جام حذفی خیلی مهم بود. چون استقلال با همین چند بازی می‌تواند هم یک سهمیه آسیا بگیرد و هم یک جام کسب کند.

درباره امیر ارسلان مطهری که در دو بازی متوالی به عنوان بازیکن ذخیره به زمین آمد و گل هم زد چه حرفی دارید؟

این بازیکن نشان داده هر زمان به میدان رفته برای موفقیت تیم تلاش می‌کند. اصلاً دنبال حاشیه نیست یعنی تا اینجا که نبوده و امیدوارم در آینده هم نباشد. او فقط به فکر فوتبال بازی کردن است و اصلا برایش تفاوت ندارد که چه ۱۰ دقیقه بازی کند و چه ۹۰ دقیقه. هم موقعیت خلق می‌کند و هم از موقعیت و به نحو احسن استفاده می‌برد. سرمربی تشخیص داده که او را به این شکل بازی بدهد.

آجورلو نگذارد کارد به استخوان بازیکنان برسد/ یک استقلالی در ۱۰ دقیقه کار ۹۰ دقیقه را می کند/ تیم مجیدی برای قهرمانی در لیگ همه چیز دارد

به نظر شما مقابل ذوب‌آهن که تیم سابقش است فیکس بازی می‌کند؟

باز هم می‌گویم او اینقدر انگیزه دارد که می‌تواند ظرف ۱۰ دقیقه کار همان ۹۰ دقیقه را انجام بدهد و گلش را بزند. قطعاً ترکیب تیم را کادر فنی تعیین می‌کند و مطهری هم نشان داده مقابل همه تیم ها همان انگیزه بالایی همیشگی را دارد و برایش فرقی نمی‌کند تیم سابقش است یا پرسپولیس. او می‌آید تا کار را تمام کند.

ذوب‌آهن را چطور حریفی برای استقلال می‌بینید؟

جزو تیم‌های خوب است که البته به خاطر نتایج ضعیف در نیمه پایینی جدول قرار گرفته ولی استقلال نشان داده به همه مسابقاتش به چشم یک فینال نگاه می‌کند و می‌خواهد امتیازات کامل را بگیرد و برنده باشد. مجیدی توانسته این ذهنیت را برای تیم جا بیاندازد و پیش‌بینی می‌شود که در این بازی هم برنده شوند.

شاگردان جدید مجیدی چقدر در این دیدار می‌توانند به او کمک کنند؟

فرهاد مجیدی بر اساس نیازهایش بازیکن گرفته. می‌دانم که حردانی در فولاد بازیکنان تاثیرگذاری بود و قطعاً در استقلال هم به همان روند ادامه خواهد داد. البته شناخت کافی از بازیکن جدید خارجی استقلال ندارم.

در پایان بازی با پیکان برخی بازیکنان نسبت به وضعیت زمین تمرین و مسائل اقتصادی گلایه کردند. به نظر شما استقلال باز هم در مسیر سالهای قبل قرار گرفته که تیم در روزهای خوبش به حاشیه می‌رفت؟

این بچه‌ها خودشان می‌دانند که در چه شرایط خوبی برای کسب عنوان قهرمانی هستند. خوشبختانه انسان مشکلات کمتر شده و همانطور که می‌بینیم با وجود مدیریت جدید وضعیت بهتر است. البته امیدوارم مدیریت کاری کند که کارد به استخوان بازیکنان نرسد ولی شک نکنید اگر مشکلی هم وجود داشته باشد بازیکنان خودشان آن را تحمل می‌کنند تا با استقلال قهرمان شوند. این استقلال از هر نظر پتانسیل‌های قهرمان شدن را دارد.