به گزارش "ورزش سه"، این اتفاق در حالی رخ داد که پیش‌تر اعضای هیئت‌رئیسه با وتوی تصمیم اعضای کمیته فنی رای به ابقای اسکوچیچ دادند و حتی پیش از برگزاری نشست جدید برای تعیین وضعیت اسکوچیچ برخی از اعضای هیئت‌رئیسه از جمله میرشاد ماجدی گفته بود که پای برگه اخراج اسکوچیچ و جذب کارلوس کی‌روش را امضاء نخواهد کرد.

منصور قنبرزاده، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در توضیح بیشتر می‌گوید: « باور کنید در ابتدای کار و قبل از ارائه توضیحات، تعداد قابل توجهی از اعضای هیئت‌رئیسه مخالف بودند ولی پس از ارائه توضیحات کامل و بررسی‌های همه جانبه‌ای که انجام دادیم با توجه به مبلغ معقول کی‌روش، به جمع بندی رسیدیم. این مبلغ مورد تایید هیئت‌رئیسه قرار گرفت. هیئت‌رئیسه تصمیم شجاعانه‌ای گرفت و به این موضوع رسید. صد در صد افراد حاضر در جلسه نیز رای به آمدن کی‌روش دادند.»

به هر صورت با فعل و انفعالات صورت گرفته اسکوچیچ با وجود رقم زدن سریع‌ترین و مقتدرترین صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی با این تیم خداحافظی کرد و در روزهای آینده کارلوس کی‌روش کارش را با تیم ملی فوتبال ایران آغاز کرد. او پیش از این هم به‌مدت 8 سال هدایت‌گر تیم ملی بود.