به گزارش "ورزش سه"، در فاصله 71 روز تا جام جهانی 2022 قطر، یک اتفاق ویژه رخ داده و آن هم تعویض چمن های ورزشگاه های میزبان مسابقات است. بر اساس هماهنگی انجام شده قرار است که چمن تمام ورزشگاه های جام جهانی با چمن آمریکایی جایگزین شود که این مساله موجب رضایت آمریکایی ها شده است.

بر اساس گزارش  ESPN، یک منبع فاش کرد که تقریباً دو ماه قبل از افتتاحیه این رویداد، برگزارکنندگان جام جهانی اقدام به برداشتن چمن از تمام استادیوم‌ها خواهند کرد و قرار است یک چمن با کیفیت بهتر که ساخت آمریکا است جایگزین آنها شود.

در این خصوص گفته می‌شود بذر آمریکایی با فرآیند کشت در گرجستان مورد تایید فیفا قرار گرفته و به عنوان چمن در تمام ورزشگاه ها و زمین های تمرینی ۳۲ تیم ملی که به جام جهانی خواهند رفت استفاده می شود.

کیفیت این چمن آمریکایی توسط دیوید گراهام، مسئول استادیوم های جام جهانی مورد ارزیابی قرار گرفت. او به ESPN گفت: «چمن آمریکایی امکان بازی فیزیکی‌تری به شما می دهد و با آب و هوا و شرایط در قطر سازگار است.»

تمام استادیوم‌های قطر که جام جهانی در آنها برگزار می‌شود، از فناوری خنک‌کننده پیشرفته برخوردار خواهند بود که فضایی ایده‌آل برای بازی و تماشای مسابقات فوتبال ایجاد می‌کند.

این مساله موجب رضایت آمریکایی ها قبل از جام جهانی شده است؛ حریف ایران در مسابقات مهم فوتبال دنیا با توجه به آشنایی با چمن هایی که قرار است در جام جهانی مورد استفاده قرار بگیرد، یک سلاح مخفی در مسابقات خواهد داشت. دیدار ایران و‌آمریکا نیز روی همین چمن ها برگزار خواهد شد.