رئیس سابق باشگاه بایرن مونیخ در مورد مسائل روز فوتبال اروپا صحبت های شنیدنی داشته است که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید. 

کارل هاینتس رومنیگه از تجدید دیدار بایرن مونیخ و روبرت لواندوفسکی می گوید.

طرفداری | کارل هاینتس رومنیگه، بازیکن و رئیس سابق باشگاه بایرن مونیخ که در حال حاضر به یکی از اعضای اجرایی یوفا و اتحادیه باشگاه های اروپا تبدیل شده، مصاحبه ای مفصل با AS انجام داده است. در ادامه این مطلب شما شرح بخشی از صحبت های رومنیگه را می خوانید:

هم گروهی بارسلونا و بایرن مونیخ؟ همه چیز روی بازگشت روبرت لواندوفسکی به آلیانتس آرنا متمرکز خواهد شد، کسی در حال حاضر که در بارسلونا عالی کار می کند. به هر حال خاطرات زیادی از بازی مقابل بارسلونا دارم. آن بازی 8-2 یک خاطره تاریخی و افسانه ای بود اما لحظات دیگری نیز در ذهنم مانده اند. یک بار ما با کلینزمن در نیوکمپ بازی کردیم و نیمه اول 4-0 عقب افتادیم. یادم می آید که در نیمه دوم آن بازی، بیش از هر زمان دیگری به ساعتم نگاه می کردم. بازی هایی مانند سال 2013 را با میل بیشتری به یاد می آورم! آن برد 4-0 مقابل بارسایی که مسی را با آن فرم ترسناکش در اختیار داشت. پس از آن هم بازی 3-0 در نیوکمپ. همان وقتی که بارسلونا را در مجموع 7-0 شکست دادیم، به خودم گفتم این تیم شایسته قهرمانی اروپا است و همین گونه هم شد.

رومنیگه ادامه داد: 

 باشگاه بارسلونا برای سال های یک مقیاس بود، الگویی برای همه ما باشگاه های اروپایی. اغلب با اولی هونس در مورد این موضوع صحبت می کردم. متاسفانه شرایط آنها طی سال های اخیر تغییر کرده است و دیدار 8-2 در لیسبون هم یکی از نشانه های افت آنها بود. ما قبل از آن دیدار کمی استرس داشتیم و انتظار یک بازی نزدیک تر را می کشیدیم. همه چیز شبیه به یک فیلم پیش رفت. 

رومنیگه افزود: 

اهرم های بارسلونا؟ لاماسیا برای کل اروپا یک الگوی کامل بود و با ظهور مسی به اوج قدرت رسید. کسی که بارسلونا را به سطح دیگری از قدرت رساند. گذشت زمان و بروز بحران های مالی باعث شد مشکلاتی برای بارسلونا پیش بیاید. من خوان لاپورتا را به خوبی می شناسم. او ترجیح داد که یک شروع جدیدِ بر پایه صبر و حوصله را کنار بگذارد و میانبر بزند. او توانسته تیمی بسازد که حالا می توانیم از آن به عنوان یکی از قدرت ها نام ببریم. ریسک فروش دارایی های باشگاه؟ ببینید، با توجه به شناختم از خوان به شما می گویم، این آدم ذاتا خوشبین است. من در هر صورت مطمئنم که او فرد درستی برای هدایت باشگاه بارسلونا است. هیچ کس مانند لاپورتا، بارسلونا را نمی شناسد. او خودش از عوامل اصلی رقم خوردن دوران طلایی بارسلونا با گواردیولا بود. این را هم در نظر بگیرید که اوضاع در اسپانیا با آلمان کاملا متفاوت است، آنجا اگر تیم خوب نتیجه بگیرد، همه چیز در نهایت به خوبی و خوشی ختم خواهد شد.

رئیس سابق باشگاه بایرن مونیخ گفت: 

حرف های ناگلزمان در مورد بارسلونا؟ من معمولا به آدم ها پیشنهاد می کنم که سرشان به کار خودشان باشد. یولیان به عنوان سرمربی نباید چنین اظهاراتی در مورد یک باشگاه دیگر داشته باشد؛ این امورات به افرادی مانند کان و هاینر مربوط می شود. به نظرم هر کس باید در تخصص خودش اظهار نظر کند. بارسلونا مجبور بود که یک مسیر جدید در پیش بگیرد. آنها همیشه یکی از مهم ترین باشگاه های اروپایی بوده اند. بارسلونا در این گروه سوم می شود؟ من چنین پیش بینی انجام ندادم! فقط آن را آرزو کردم! (با خنده) اما جدای از شوخی اینتر در بازی اول حس بدی را به من منتقل کرد. 

رومنیگه در ادامه صحبت هایش گفت: 

دوست دارم هواداران بایرن مونیخ در آلیانتس آرنا به طور شایسته ای از او استقبال کنند. فراموش نکنید که لوی 8 سال اینجا بازی کرد، همه چیز برد و هر فصل 35 تا 50 گل برای باشگاه به ثمر رساند. این بازیکن به صورت آزاد به جمع ما اضافه شد و با 45 میلیون یورو تیم را ترک کرد. روبرت کمک زیادی به بایرن مونیخ رساند. او همیشه دوست داشت به اسپانیا برود و این پنجره شاید آخرین فرصت او برای انتقال به یک باشگاه بزرگ بود. با این حال ماجراهایی که پیش به هیچ وجه این حقیقت را تغییر نمی دهد: او یکی از بهترین انتقالات 20 سال اخیر بایرن مونیخ بود؛ به ترتیب ریبری، روبن، نویر و لواندوفسکی. 

رومنیگه مطمئن است که سوپرلیگ اروپا تشکیل نخواهد شد:  

سوپرلیگ اروپا؟ درآمد بالای لیگ برتر انگلیس باعث شده تا ایده سوپرلیگ اروپا متولد شود. من همیشه رابطه آرام و محترمانه ای با فلورنتینو پرز داشته ام. او همیشه یکی از منتقدان بزرگ حضور سرمایه گذاران میلیاردر در فوتبال انگلیس بود. حالا که کرونا آمده و همه به خاطر آثار آن اذیت می شوند، انگلیسی ها باز هم می توانند سرمایه گذاری های بزرگ انجام بدهند و این روی رقابت باشگاه های اروپایی تاثیر خواهد داشت. 

رومنیگه در مورد کروس هم حرف هایی داشت: 

صحبت های کروس در مورد سوپرلیگ اروپا؟ خب او برای باشگاهی بازی می کند که از سازندگان سوپرلیگ است و به تشکیل آن باور دارد. من خودم به شخصه مطمئن هستم که موضوع سوپرلیگ دیگر در لیگ های انگلیس، آلمان و فرانسه مطرح نخواهد شد. واضح است که مالکانی که ثروت شخصی خود را در باشگاه های خود می ریزند همیشه این نوع ایده ها را دنبال خواهند کرد. آنها سرمایه گذاری نمی کنند که پولشان را در نهایت به خیریه اهدا کنند! سود می خواهند. با این حال، این سوپرلیگ تشکیل نخواهد شد. واکنش مردم، رسانه ها و هواداران به قدری منفی بود که هیچکس جرات نمی کند دوباره به سراغ آن برود. من از کروس بیشتر به عقیده ام باور دارم!