ژاوی معتقد است تیمش با پیروزی مقابل بایرن مونیخ، قصد دارد نشان دهد که همه چیز تغییر کرده است.

طرفداری | ژاوی، سرمربی بارسلونا در کنفرانس خبری پیش از تقابل مهم تیمش با بایرن مونیخ در بازی دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان حاضر شد و در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد. ژاوی در این کنفرانس خبری در مورد تغییر شرایط بارسلونا در طول نه ماه اخیر گفت:

فکر می کنم در این فصل انتظارات زیادی از ما وجود دارد. نتیجه بازی فردا چیزی را تغییر نمی دهد اما این درست است که پیروزی در اینجا برای ما یک چالش بزرگ است. پیروزی در استادیومی که هرگز در آن پیروز نشده ایم. به مدت 10 ماه در کنار هم کار و رشد کرده ایم. این حس را داریم که می توانیم در این بازی پیروز شویم و بالاخره همه چیز را تغییر دهیم. مقابل یکی از بهترین تیم های دنیا بازی می کنیم و فردا می خواهیم نشان دهیم همه چیز تغییر کرده است. اما به یاد داشته باشید که بازی فردا فقط سه امتیاز دیگر برای ما دارد. بازی بسیار پرتنشی خواهد بود. هر دو تیم خواهان در اختیار داشتن مالکیت توپ و ارائه بازی هجومی هستند.

وقفه بازی های جام جهانی؟

با هفت یا هشت بازیکن تمرین می کنیم و سپس استراحت خواهیم کرد. بعد از جام جهانی نیز پیش فصل دیگری را تجربه می کنیم.

آمار و ارقام بارسلونا مقابل بایرن مونیخ؟

مقابل بایرن مونیخ بازی های زیادی را تجربه کرده ام. من می دانستم که هرگز در اینجا مقابل بایرن مونیخ پیروز نشده ایم اما نمی دانستم که فقط دو بار آن ها را در لیگ قهرمانان شکست داده ایم.

شرایط فعلی ناگلزمان؟

نمی دانستم که او زیر سوال رفته است. ناگلزمان یکی از سرمربیان برتر است. آن ها از نظرهای زیادی، بسیار خوب هستند. در مورد این که او زیر سوال رفته یا نه اطلاعی نداشتم اما این مسائل لازمه باشگاه بزرگی مانند بایرن مونیخ است.

لواندوفسکی و دیدگاه او نسبت به بایرن مونیخ؟

روبرت بسیار خوب و باانگیزه است. او در بازی قبلی استراحت کرد و تازه نفس است. تصور می کنم بازی بسیار خاصی برای او خواهد بود. فردا سعی می کنیم شخصیت خود را نشان دهیم و یکی از بهترین تیم های جهان را شکست دهیم. لواندوفسکی بازیکن بسیار مهمی برای ماست. او هم گلزن خوبی است و هم درک فوق العاده ای از بازی دارد.

رافینیا فیکس خواهد بود؟

بله، برای من رافینیا بازیکنی بسیار مهم و پویاست که کارهای زیادی برای تیم انجام می دهد. اعتماد زیادی به او دارد و فردا او بازیکن مهمی خواهد بود.

مولر؟

او بازیکنی فوق العاده است و سال هاست که تفاوت ها را برای تیمش رقم می زند. او بازی را خیلی خوب درک می کند. ما بازیکنان را تک به تک پوشش نخواهیم داد، بیشتر به صورت منطقه ای این کار را انجام می دهیم.

فردا می تواند نقطه عطفی برای شما باشد؟

در بارسلونا هر روز باید خودمان را اثبات کنیم و این مسئله در طول فصل ثابت خواهد بود و چیزی تغییر نمی کند. فردا لحظه مهمی است. سال گذشته دوران بسیار بدی را تجربه می کردیم و فکر می کنم امسال می توانیم بهتر رقابت کنیم اما مهم نیست چقدر صحبت کنید، باید این مسائل را در زمین نشان داده و اثبات کنید. بایرن مونیخ بازیکنان جوانی دارد که تفاوت ها را رقم می زنند. آن ها همان تفکرات ما را دارند، پرس از جلو، مالکیت توپ و...

اهمیت تجربه بازیکنان در انتخاب ترکیب ابتدایی؟

اهمیت اندکی دارد. در نهایت به این فکر می کنم که بیشتر نیاز به حمله کردن داریم یا دفاع کردن. مشکلی با فیکس کردن بازیکن جوانی که عملکردی عالی دارد، ندارم. من به فرم بازیکنان نگاه می کنم و تصمیم می گیرم.