به یاد داریم زمانی که تیم استقلال در اوایل سال ۱۴۰۰ با انبوهی از مشکلات مالی در دوران مدیریت احمد مددی مواجه شده بود  فرهاد مجیدی پس از ناامید شدن از تلاش‌های مدیران باشگاه برای پرداخت پول بازیکنان داخلی و خارجی، قید آنها را زده و شخصاً دست به جیب شد و به بازیکنان استقلال پاداش داد.

پاداش هایی برای برد در لیگ برتر و جام حذفی که باعث تعجب بسیاری از طرفداران استقلال و حتی دیگر تیم‌های حاضر در فوتبال کشور مان شد. فرهاد مجیدی با پرداخت پاداش های ۵، ۱۰ و ۲۰ میلیون تومانی پس از پیروزی مقابل تیم هایی مثل گل گهر سیرجان، شهر خودرو مشهد، تراکتور و یا سایپا حسابی خبرساز شد.

در همان ایام رسانه‌ها طی برآوردی تخمینی، با توجه به حضور ۲۵ بازیکن در کادر نفرات این تیم مبلغ هزینه شده از سوی فرهاد مجیدی را چیزی در حدود یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان برآورد کردند که عدد نسبتاً زیادی بود که شاید هر کسی حاضر نشود آن را از حساب شخصی اش بپردازد. گرچه در آن برهه صحبت های مبنی بر کمک برخی دوستان استقلالی مجیدی برای پرداخت این پاداش ها نیز مطرح شد. البته این رقم تا پیش از پاداش برد دربی بود که بعد از برنده شدن و رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی مجیدی به هر یک از بازیکنانش ۵۰ میلیون تومان پاداش داد تا رقم یک میلیارد و ۱۶۰ میلیونی قبلی به عدد دو میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان هم افزایش پیدا کند. گرچه در نهایت استقلال نه در لیگ و نه در حذفی جامی کسب نکرد.

حالا و در شرایطی که خیلی بعید است باشگاه استقلال با مشکلات مالی مواجه شود بعضی بر این باور هستند که شرایط خوب استقلال و بخت بالایش برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر، شاید دوباره مجیدی را به این فکر بیاندازد که برای آرام کردن جو تیمش باز هم دست به جیب شده و به بازیکنانش پاداش نقدی بدهد.