حسین فرزامی در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شرایط این روزهای استقلال و ادامه بردهای این تیم پس از دوران کرونا همچنین گلایه‌هایی که تعدادی از نفرات این تیم مطرح کردند صحبت‌هایی انجام داد که آن را در ادامه می‌خوانید.

وضعیت استقلال پس از بازگشت به میادین را چطور دیدید؟

به نظرم بعد از مشکلاتی که به خاطر شیوع بیماری کرونا بین اعضای تیم استقلال به وجود آمد این تیم توانست با قدرت به مسابقات برگردد. معمولاً بعد از یک تعطیلات طولانی و مشکلات اینچنینی که تیم به شکل کلی تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد، یا نتایج ضعیف می‌شود یا بد ولی استقلال نه مساوی کرد نه باخت بلکه هوادار را شکست داد و پیکان را حذف کرد. این نشان می‌دهد که استقلال از نظر انسجام تیمی‌به شرایط خیلی خوبی دست پیدا کرده است.

در بخش یارگیری در نیم فصل استقلال را چطور دیدید؟

به نظرم بازیکنانی که از استقلال جدا شدند همان‌هایی بودند که فرهاد مجیدی خیلی به آنها اعتقادی نداشت و فقط در بحث مهره‌چینی باعث می‌شدند قبل از مسابقات تا حدی در تصمیم گیری دچار شک و تردید شود. حالا نفراتی در تیم مانده اند که به همه آنها اعتقاد دارد و روی تک تک شان حساب باز می‌کند. البته باید قدردان بازیکنانی که از استقلال جدا شدند هم باشیم. هر کسی یک دقیقه برای استقلال به میدان برود حتماً باید مورد احترام باشد. به آنها خسته نباشید می‌گوییم و برای شان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

بازیکنان جدیدی که به استقلال آمده اند را چقدر می‌شناسید؟

شناخت چندانی از آنها ندارم. بازیکن خارجی را که اصلاً نمی‌شناسم. بازیکن داخلی هم ظاهراً در تیم فولاد جزو مهره‌های اصلی بوده که سرمربی آن تیم حاضر شده به جای گرفتن دو بازیکن آن را به استقلال بدهد. قطعاً فرهاد مجیدی بر اساس نیازهای تیمش آنها را جذب کرده و در ادامه مسابقات خواهیم دید که این دو نفر به اندازه ۴ نفر برای استقلال کارآیی خواهند داشت.

چطور؟

در همان ابتدای فصل وقتی ۶ بازیکن اصلی تیم استقلال از ترکیب این تیم خارج شدند و به تیم‌های دیگر رفتند کسی حساب چندانی روی نیروهای تازه وارد نمی‌کرد ولی دیدیم که فرهاد مجیدی بر اساس نیازهای تیمش بازیکن گرفته بود و با همان‌ها توانست استقلال را به قهرمانی نیم‌فصل برساند.

درباره گلایه‌های اخیر بازیکنان استقلال نسبت به مشکلات این تیم چه صحبتی دارید؟

از شنیدن این مطالب کمی‌نگران شدم. در این چند سال کمتر شاهد بودیم که استقلال با این وضعیت آرام به لحاظ مدیریتی کارش را پیش ببرد. خودم سالیان سال در بدنه مدیریتی باشگاه استقلال در پست‌های مختلف کار کردم و به همین خاطر می‌گویم که این فصل، فصل خوبی از نظر مدیریتی بوده و قطعا همان آرامش است که باعث شده استقلال در جدول لیگ برتر در آن بالا یکه تازی کند. این مسائل نگرانم کرد.

فکر می‌کنید استقلال رو به حاشیه و تنش می‌رود؟

بعید می‌دانم آجورلو اجازه بدهد استقلال به سمت حاشیه حرکت کند. این پیروزی‌ها و شکست ناپذیری تیم استقلال آسان به دست نیامده که به این آسانی آن را از دست بدهند. تیم مدیریتی قطعاً برای حل این مشکلات فکری می‌کنند و نمی‌گذارند زحمات این چند ماه به خاطر چند درصد پول قرارداد بازیکنان از بین برود. از طرفیبازیکنان هم باید توجیه شوند.

درچه موردی؟

از قهرمان نشدن استقلال بیشتر از هرکسی خودشان ضرر می‌کنند. شنیدم که به تازگی پاداش بردهای نیم فصل اول شان را به حسابشان واریز کرده‌اند. وقتی شیرینی دریافت پاداش زیر دندان آنها نشسته باشد قطعاً دلشان می‌خواهد طعم قهرمانی را هم بچشند. آنها باید بدانند در استقلال همه چیز پول نیست. ببینند که بازیکنان با چند ماه پوشیدن پیراهن استقلال به چه اعتباری در فوتبال این کشور رسیده اند و حالا با چه قراردادهایی راهی تیم‌های دیگر شدند. قطعا خودشان متوجه می‌شوند که اگر در استقلال پولشان کمی‌عقب یا جلو شد اتفاق خاصی نمی‌افتد. در کل امیدوارم دیگر شاهد تنش‌های مدیریتی و مالی مثل سالهای گذشته نباشیم و استقلال در پایان این فصل با قهرمانی خستگی این چند سال را از تن همه بیرون کند.