استقلال خوزستان بعد از فولاد خوزستان دومین تیم خوزستانی بود که لیگ ایران را می برد و عجیب این که هر 2 تیم 2 سال بعد از عنوان قهرمانی خود سقوط کردند

تیم فوتبال استقلال خوزستان به شکلی غزیب در مسابقات لیگ پانزدهم حرفه ای عنوان قهرمانی را به دست اورد، تیم متوسط شهرستانی با مربیگری عبدالله ویسی در حالی قهرمان شد که رقابت تیم های پرسپولیس، استقلال و تراکتور در صدر، به نفع آنها تمام شد و آنها با خوش شانسی قهرمان شدند.

به گزارش طرفداری، پرسپولیس با مربیگری برانکو شایسته ترین تیم برای قهرمانی بود، آنها در دور برگشت برابر استقلال خوزستان 2-0 و برابر استقلال تهران 4-2 برنده شدند اما از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماندند، پرسپولیس در 6 بازی اول خود در لیگ 4 امتیاز گرفته بود و در 24 بازی بعدی خود 53 امتیاز گرفت که البته این امتیاز منجر به برابری امتیاز آنها با تیم استقلال خوزستان شد اما تفاضل 3 گل، قهرمانی را از آنها گرفت.

بعد از تیم های استقلال خوزستان و پرسپولیس، تیم های استقلال تهران با مربیگری پرویز مظلومی و تراکتور با هدایت امیر قلعه نویی عناوین سوم و چهارم را به دست اوردند.

استقلال خوزستان در مسیر عنوان قهرمانی خود بازیکنانی مثل عقیل کعبی، محمد طیبی، رحیم زهیوی، زبیدی، موسی کولیبالی و... عنوان قهرمانی را به دست آورد.

استقلال خوزستان بعد از فولاد خوزستان دومین تیم خوزستانی بود که لیگ ایران را می برد و عجیب این که هر 2 تیم 2 سال بعد از عنوان قهرمانی خود سقوط کردند، البته فولاد به لیگ برتر برگشت و حتی یک بار دیگر هم قهرمان لیگ شد اما استقلال خوزستان دیگر هیچ وقت موفق نشده است به لیگ برتر فوتبال کشورمان برگردد.