به نظر می رسد دربی رفت لیگ بیست و دوم قرار است بعد از جام جهانی برگزار شود

طبق اعلام رییس کمیته مسابقات لیگ برتر، به احتمال زیاد دربی تهران بعد از جام جهانی 2022 قطر برگزار می‌شود.

به گزارش طرفداری، برداشت هایی که از آخرین مصاحبه سهیل مهدی، رییس کمیته مسابقات لیگ برتر صورت گرفته نشان از تعویق احتمالی تاریخ دربی در هفته دوازدهم لیگ برتر دارد. به هرحال در شرایطی که هنوز تکلیف برگزاری ادامه رقابتهای لیگ برتر مشخص نیست، سهیل مهدی تاکید کرده که تنها 5 یا 6 هفته از لیگ تا قبل از جام جهانی برگزار می شود. از این رو و با توجه به این که دو تیم پرسپولیس و استقلال باید هفته دوازدهم به میدان بروند، احتمال دارد این بازی به بعد از جام جهانی موکول شود.

دلایلی که احتمال تغییر زمان دربی را بیشتر می کند، به تعداد ملی پوشان دو تیم و همین طور شرایط روحی آن ها مربوط می شود. در همین اردوی اتریش 8 بازیکن از پرسپولیس و استقلال حضور دارند. احتمال مصدومیت هر یک از این نفرات در بازی بزرگ و حیثیتی پایتخت می تواند مشکلات کی روش را در جام جهانی بیشتر کند. ضمن این که با توجه به حساسیت بالای دربی، در صورت شکست یکی از دو تیم، قطعا ملی پوشان آن تیم از نظر روحی به شدت تحت تاثیر جو هواداری قرار خواهند گرفت.

اگرچه کی‌روش تا به امروز و حتی در جلسه با اعضای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال حرفی از برگزار نشدن دربی نزده است ولی قطعا در ادامه راه و بازگشت از اردوی اتریش او زمان بیشتری برای آماده سازی بازیکنانش خواهد خواست و به همین دلیل احتمال این که چند هفته لیگ برتر تعطیل شود تا کی روش زمان بیشتری برای در اختیار داشتن بازیکنان داخلی داشته باشد زیاد است.

از این رو به احتمال زیاد دربی بزرگ پایتخت که باید هفته دوازدهم برگزار شود با تاخیر، پس از جام جهانی برگزار خواهد شد.