آندرس اینیستا می‌گوید که تضمینی برای موفقیت پروژه فعلی بارسلونا وجود ندارد اما باید از آن حمایت کرد

ارتباط اسطوره بلوگرانا با باشگاه و بازیکنان تیم هنوز هم ادامه دارد.

طرفداری | آندرس اینیستا در ۳۷ سالگی همچنان فعالیتش را با پیراهن ویسل کوبه ادامه می‌دهد. قرارداد اینیستا با ویسل کوبه تا ۲۰۲۴ اعتبار دارد و او سال‌های پایانی دوران پربار فوتبالش را در ژاپن سپری می‌کند. اینیستا اخیرا در توئیچ مصاحبه‌ای با جرارد رومرو خبرنگار موندو دپورتیوو داشت و از شرایط فعلی خودش، پروژه باشگاه بارسلونا و بازیکنان جوان‌تر تیم سخن گفت:

بارسا خانه من است و در آنجا بهتر هر از جای دیگری هستم. در حال حاضر فقط به فوتبال بازی کردن فکر می‌کنم، این چیزی است که من را بیشتر از موارد دیگر جذب می‌کند. زمان علیه من می‌گذرد اما نمی‌دانم که پس از بازنشستگی مشغول چه کاری خواهم شد. گاهی اوقات به فکرم خطور می‌کند که برای مربیگری یا مدیریت ورزشی آماده شوم. ترجیح می‌دهم که پس از اتمام دوران بازیگری‌ام، همچنان با فوتبال در ارتباط باشم.

 امیدوارم که بارسلونا عملکرد خوبی داشته باشد، به شرایط مناسب برگردد و امتیازات لازم را کسب کند. هر چیزی نیاز به زمان دارد، اجرای هر متدی زمان می‌برد. قدم به قدم که جلو برویم، می‌توانیم نکات مثبت زیادی را خواهیم دید و سپس نتایج به دست خواهند آمد. تیم رشد و پیشرفت می‌کند. شاید در برخی لحظات نیاز به کمی شانس داشته باشند.

وضعیت در حال بهتر شدن است. در برخی لحظات و موقعیت‌ها، شرایط پیرامون باشگاه پیچیده می‌شوند. نکته مهم، حضور ما در کنار باشگاه در چنین لحظاتی است. نمی‌دانیم که دوران موفقی را در آینده باشگاه خواهیم دید یا نه، اما باید برای دست‌یابی به آن تلاش کنیم. 

 با پدری صحبت کرده‌ام. او پسری فوق‌العاده و با استعداد است. مطمئنا در آینده تبدیل به یک نماد در ترکیب بارسلونا و تیم ملی اسپانیا خواهد شد. در مورد شرایطی که در سن او تجربه کردم، با او صحبت کردم، مثل مقایسه شدن با سایر بازیکن‌ها. پدری باید خودش باشد، از کاری که می‌کند لذت ببرد و به پیشرفت ادامه بدهد. 

گاوی و نیکو گونزالس استعداد و شرایط بدنی بسیار خوبی دارند. آن‌ها ناچار به بازی کردن در چنین شرایط سختی بودند و به شکلی باور نکردنی به آن پاسخ دادند. باید سن آن‌ها را در نظر بگیریم. نیاز دارند که در یک محیط مناسب رشد کنند و استعدادشان را پرورش بدهند. می‌دانند که در چه جایگاهی هستند و چه انتظاراتی از آن‌ها وجود دارد. گاوی و نیکو وضعیت دشواری را تحمل کردند.