انتقادات از ژوزه مورینیو در ایتالیا به اوج رسیده است.

اوضاع برای ژوزه مورینیو در آاس رم مطابق انتظار پیش نمی رود و او روزهای سختی را در پایتخت ایتالیا سپری می کند. ظاهراً مورینیو تغییری در روش کاری خود ایجاد نکرده و دوباره با بازیکنان تیمش دچار مشکل شده است.

مورینیو پس از شکست 2-0 رم مقابل اینتر در کوپا ایتالیا برای چندمین بار در این فصل به طور علنی از بازیکنان خود انتقاد کرد و برخی از این انتقادات با توهین به آنها همراه شد. فابیو کاپلو بر این باور است که رفتار مورینیو به ضرر باشگاه رم تمام خواهد شد. کاپلو در مصاحبه با اسکای گفت:

توهین با انتقاد فرق دارد. من هرگز به بازیکنان خود توهین نکردم. انتقاد می کردم اما با احترام. همیشه از بازیکنان خود انتظار بالایی داشتم اما احترام به آنها را فراموش نمی کردم. اولین قانون من در رختکن همین بود؛ احترام متقابل بازیکنان و اعضای کادر فنی به یکدیگر. اگر مانند مورینیو به بازیکنان توهین کنید، ضرر و زیان اقتصادی به باشگاه وارد می کنید و این چیزی است که باشگاه باید به طور جدی در نظر بگیرد. مورینیو با توهین به بازیکنان رم، آخرین کارت های خود را بازی کرد. همیشه رهبرانی در تیم ها حضور دارند و این رم احتمالاً فاقد رهبر در رختکن و زمین است؛ وگرنه در اعتراض به مورینیو چیزی به او می گفتند.

مورینیو به برنده شدن، قهرمان بودن و رهبری عادت دارد. قرار گرفتن در این شرایط و روبرو شدن با این مشکلات شاید کمی او را بی ثبات کرده است. مورینیو متوجه شد که از نظر تاکتیکی هیچ پیشرفتی وجود ندارد و نمی تواند ریشه مشکل را پیدا کند بنابراین یک نارنجک دستی پرتاب کرد [اشاره به توهین به بازیکنان] تا واکنش بازیکنان را مشاهده کند.

  • همچنین بخوانید: مورینیو خطاب به بازیکنان رم در رختکن: چرا از بازی های بزرگ می ترسید و خودتان را خراب می کنید؟