پیرو انتشار صحبت‌های قربان زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره قیمت‌گذاری باشگاه پرسپولیس و استقلال اعلام شد تیم قرمز پایتخت ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد و تیم آبی دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان توسط کارشناسان دادگستری نسبت به اموال این دو باشگاه ارزش‌گذاری شده اند. حسن روشن در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره قیمت‌گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و ارزش کمتر ۴۳۰ میلیارد تومانی باشگاه استقلال نسبت به پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد.

در جریان ارزشگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هستید؟

متأسفانه این ارزش گذاری‌ها را یک عده آدم تازه به دوران رسیده انجام داده اند. چطور ممکن است قیمت دو باشگاه به این شکل در نظر گرفته شود. اگر تعصب را هم کنار بگذارم باید قیمت استقلال بیشتر از قیمت پرسپولیس باشد.

چطور؟

پارامترهای زیادی برای این موضوع وجود دارد ولی من حتی با این هم مخالفم.

یعنی چه؟

یعنی اینکه من معتقدم این دو باشگاه باید قیمت مساوی با یکدیگر داشته باشند. فرقی بین آنها گذاشته نشود. اصلا این مسائل را متوجه نمی‌شوم. چون یکی بیشتر طرفدار دارد یکی کمتر طرفدار دارد که نمی‌شود ارزشگذاری! این دو باشگاه به واسطه وجود یکدیگر دو باشگاه پرطرفدار هستند. پرسپولیس برای این پرسپولیس است که استقلال وجود دارد و استقلال برای این استقلال است که پرسپولیس وجود دارد.

در این باره که گفتید استقلال قیمت بیشتری دارد به خاطر املاک این باشگاه است؟

املاکش را که از این باشگاه گرفتند و دیگر هم پس ندادند وگرنه استقلال به لحاظ ملک و املاک اینقدر زمین در تهران و شهرستانهای دیگر داشت که حتی در دفترچه اسناد املاکش به خاک بحرین، ترکیه و لندن انگلیس هم می‌رسیم. اما با تمام این مسائل کاری نداریم و فقط می‌گویم استقلال و پرسپولیس که هندوانه نیستند یکی را بگوییم چون ورامینی است گرانتر بدهیم و آن یکی را ارزان‌تر.

چطور می‌توان روی این دو باشگاه قیمت‌گذاری کرد؟

اصلاً کار این افراد نیست. وقتی می‌گوییم دیگران می‌آیند در کار ورزش دخالت می‌کنند برای همین است. کسی که اصلاً سر از این ورزش و جایگاه اجتماعی اش در نمی‌آورد آمده به عنوان کارشناس روی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال قیمت گذاشته! فکر کرده اند این دو باشگاه دو باغ لب جاده و باغ لب رودخانه هستند. اصلاً اینگونه نیست. این رفتارها نه تنها مشکل این دو باشگاه را حل نمی‌کند بلکه باعث دشمنی و نفاق بین مردم می‌شود.

چون هر دو باشگاه متعلق به وزارت ورزش هستند معتقدید باید یکسان قیمت‌گذاری شوند؟

اصلا ربطی به وزارت ورزش ندارد. این دو باشگاه در واقع مردمی‌هستند. مردم مالک واقعی آنها هستند. حالا فقط اسمشان زیر اسم وزارت ورزش برده می‌شود. من می‌گویم یک عده ناکاربلد نباید روی این دو باشگاه قیمت‌گذاری کنند و این قیمت‌هایی که امروز اعلام شده اصلا رسمیت ندارد.