شاگردان فرهاد مجیدی در بیست و یکمین دوره لیگ برتر پس از ۱۷ هفته مسابقه در در این فصل از رقابت‌ها توانسته اند با ۱۲ برد و ۵ مساوی، تنها تیم بدون شکست این دوره از مسابقات باشند تا با ۴۱ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرند.

استقلال در پایان دومین هفته از دور برگشت اولین تیمی در فصل جاری شد که از امتیاز ۴۰ عبور کرده و حالا با ۲۷ گل زده و تنها ۶ گل خورده تفاضل گل مثبت ۲۱ را به خود اختصاص داده است. نتایج مطلوبی که این روزها اغلب کارشناسان شرایط استقلال را با تیم ملی فوتبال کشورمان مقایسه می‌کنند. تیمی که دراگان اسکوچیچ هدایت آن را بر عهده داشته و در ۱۵ دیدار گذشته ۱۴ برد به دست آورده است.

درروزهای فیفادی که تیم ملی با عراق و امارات بازی داشت بسیاری از کارشناسان فوتبالی اشاره مستقیمی به نقش موثر کریم باقری و وحید هاشمیان در عملکرد تیم ملی، چه به لحاظ نظم و انضباط و چه به لحاظ فنی داشتند و اینکه هیچ کس متوجه نقش این دو نفر نیست. حالا این روزها گروهی از کارشناسان استقلالی نیز در کنار تعریف و تمجید از عملکرد فرهاد مجیدی و استراتژی کادرفنی اش اشاره مستقیمی به مربی ایتالیایی و دستیار ایرانی فرهاد مجیدی می‌کنند. دو مربی که کنار دست فرهاد مجیدی در امر برنامه ریزی تمرینات و طراحی تاکتیکی روش تیم برای ورود به مسابقات مشاوران اصلی سرمربی استقلال محسوب می‌شوند.

فرهاد مجیدی از روزهای پایانی فصل گذشته که گابریله پین به ایران آمده بود با اشاره به شب نشینی‌های مشترکش با این مرد ایتالیایی به این موضوع اشاره مستقیم داشت که دائماً با دستیار خارجی اش در مشورت و تبادل نظر برای طراحی بهتر تمرینات و تاکتیک تیمی برای ورود به مسابقات است.

مجیدی در یکی دو فصل اخیر نیز همواره از وجود صالح مصطفوی در کادر فنی تیمش بهره برده و از این نظر نزدیکی فکری و اعتقاد و اعتماد ویژه و زیادی به این دستیار ایرانی خودش دارد.