بیژن طاهری پس از پایان تمرین روز چهارشنبه استقلال با خبر ورزشی همکلام شد و در مورد جوی که این روزها علیه شاگردان فرهاد مجیدی راه افتاده است، حرف زد.

داستان شکایت از استقلال دنباله دار شده. ابتدا هوادار و حالا هم ذوب‌آهن. چرا این اتفاقات رخ می‌دهد؟

در مورد هوادار خودتان دیدید که در نهایت چه حکمی صادر شد و پیروزی استقلال اصلاً زیر سؤال نرفته است. در مورد ماجرای ذوب‌آهن هم ما کوچک‌ترین تخلفی انجام نداده‌ایم و دقیقاً بر اساس روال قانونی رقابت‌های لیگ برتر از بازیکنان خودمان استفاده کردیم. مگر مدارک  حردانی و آمانوف را استقلال صادر می‌کند که بتواند پارتی بازی کند ؟فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به عنوان ارجح‌ترین و اصلی‌ترین ارگان‌های برگزاری مسابقات در کشور اجازه استفاده از این دو بازیکن را به باشگاه استقلال دادند و ما هم طبق قانون آنها را به میدان فرستادیم. همین حردانی در بازی مقابل پیکان کارت بازی نداشت و نتوانستیم از وجود او استفاده کنیم. وقتی کارت بازی یک بازیکن صادر می‌شود یعنی اینکه سازمان لیگ با بررسی تمام جهات به این نتیجه رسیده که او مشکلی برای همراهی تیمش ندارد بنابراین می‌تواند بازی کند و ما هم همین کار را کردیم. اینکه دوستان ماجراهای اخیر را با بازیکن آفریقایی گل گهر سیرجان مقایسه می‌کنند اصلاً اشتباه است.

استقلال هم مقابل گل گهر در سیرجان نتوانست بازیکنان خارجی خود را به میدان بفرستد.

بله دقیقاً همین اتفاق برای استقلال رخ داد. قبل از بازی به ما گفتند اجازه استفاده از بازیکنان خارجی را ندارید و ما هم با وجود اینکه ساختار تاکتیکی تیم برهم می‌ریخت، آن را پذیرفتیم. استقلال کاملاً قانون مدار است و انتظار دارد بقیه باشگاه‌ها هم به قوانین سازمان لیگ نهایت احترام را بگذارند. البته من احساس می‌کنم مسئله چیز دیگری است.

چه‌چیزی؟

مسئله نتایج خوب استقلال است. به لطف خدا و با تلاش کادر فنی، مدیریتی و بازیکنان تا اینجای کار نه در لیگ برتر شکست خورده‌ایم و نه در جام حذفی. مقتدرانه و موفق در حال جلو رفتن هستیم و به همین خاطر یک عده در لیگ برتر دست‌به‌دست هم داده‌اند تا مانع از موفقیت استقلال شوند. این روزها برخی افراد برای دیدن شکست استقلال لحظه‌شماری می‌کنند. روزشماری و لحظه‌شماری می‌کنند تا ناکامی استقلال را ببینند ولی ان‌شاءالله تیم ما قهرمان لیگ برتر می‌شود و امیدوارم این افراد تا آخرین هفته رقابت‌های لیگ برتر در حسرت دیدن ناکامی استقلال باقی بمانند. ما جوانمردانه بازی می‌کنیم و با اتکا به تلاش  مربیان و مدیران و بازیکنان  خودمان پیروز می‌شویم. قوانین را رعایت می‌کنیم و هر کجا که لازم باشد از حق استقلال هم قاطعانه دفاع خواهیم کرد.

بازی روز جمعه با تراکتور چه می‌شود؟

مثل همیشه برای حریفان خودمان احترام قائلیم ولی مطمئن باشید برای کسب پیروزی به میدان خواهیم رفت و تا سر حد امکان تلاش می‌کنیم  روزهای خوب استقلال و هوادارانش همچنان ادامه پیدا کند. این حاشیه‌ها نمی‌تواند برای ما و هدفی که پیش روی استقلال است، دردسرساز شود