رضا کرمانشاهی، داور سرشناس فوتبال ایران عملکرد داور بازی سپاهان و پرسپولیس را تحلیل کرد.

رضا کرمانشاهی، کارشناس داوری رسانه طرفداری به تحلیل نحوه قضاوت امیر عرب براقی در بازی سپاهان و پرسپولیس پرداخت.

به گزارش طرفداری، امیر عرب براقی حساس ترین بازی هفته هشتم لیگ برتر را در نقش جهان سوت زد و در روزی که سپاهان و پرسپولیس بازی خوبی را به نمایش نگذاشتند و به مساوی بدون گل قناعت کردند، تیم داوری شب خوبی داشتند.

رضا کرمانشاهی، در تحلیل قضاوت تیم داوری بازی اصفهان گفت:

امیر عرب براقی با کمک محمدرضا ابوالفضلی و حسین مرادی و همراهی یاسر همرنگ به عنوان داور چهارم شب خوبی را سپری کردند. البته بازی هم مورد خاصی نداشت و چالشی برای داور و کمک هایش درست نکرد. در نیمه اول قضاوت داور بی نقص بود و غیر از یک صحنه که داور تحت تاثیر پرچم کمک اول خود خطای نورافکن را روی سعید صادقی اعلام کرد، حتی یک بار هم امیر عرب براقی را از صحنه ها دور ندیدیم و او با دوندگی درست خود، نزدیک به صحنه ها بود و تصمیم های درستی گرفت. در نیمه دوم هم ارتباط چشمی خوبی میان داور و کمک هایش برقرار بود و هماهنگی خوب آنها باعث شد حتی در دقایقی که بازی پر برخورد شد، کنترل کار از دست تیم داوری خارج نشود.

کارشناس داوری رسانه طرفداری ادامه داد:

البته بازیکنان روی هر خطای معمولی خود را به زمین می انداختند و بازی را متوقف می کردند. همین که داور تحت تاثیر بزرگ نمایی بازیکنان قرار نگرفت و اخطارهای بی دلیل نداد، قابل اشاره است. عرب براقی در دقیقه 53 وقتی دو بازیکن پرسپولیس و سپاهان روی یک پرتاب اوت با هم درگیر شدند، به هر دوی آنها به درستی کارت زرد نشان داد و جلوی رفتارهای تنش زای بعدی را گرفت. اما در دقیقه 52 اتفاقی افتاد که می توانم بگویم داور خوش شانس بود! در این صحنه قبل از آن که بازیکن سپاهان با بیرانوند تک به تک شود و بیرانوند توپ را دفع کند، در مرکز زمین توپ به دست شماره هفت سپاهان برخورد کرد که داور و کمک داور ندیدند و اگر توپ گل می شد، حواشی بعدی داشت!

رضا کرمانشاهی افزود:

غیر از این صحنه، تمامی تصمیم های داور درست بود. درباره کمک داور دوم بازی هم لازم می دانم به نکته ای اشاره کنم. در این هفته ها که چند کمک داور اشتباهات تاثیر گذاری داشتند، حسین مرادی سه پرچم زد و سه آفساید اعلام کرد که هر 3 کاملا درست بود. آفسایدهایی که شاید خیلی ها نبینند و نگیرند اما این کمک داور بوشهری نشان داد تمرکز و دقت خوبی دارد و قطعا در آینده از او بیشتر خواهیم دید و شنید. 

رضا کرمانشاهی در پایان تاکید کرد:

این که بازیکنان و مربیان هر دو تیم چه داخل زمین و چه کنار زمین اعتراض نمی کنند و تصمیم های داور را می پذیرند، نشان می دهد آنها عملکرد داور را در هفته های گذشته رصد کرده اند. امیر عرب براقی یک هفته قبل بازی حساس استقلال و گل گهر را در سیرجان سوت زد و عملکرد ایده آل او باعث شد امشب بازیکنان و مربیان هر دو تیم سپاهان و پرسپولیس به این داور اعتماد و اعتقاد کامل داشته باشند. همین موضوع اهمیت چیدمان را نشان می دهد. وقتی تیم داوری به درستی انتخاب شود؛ نتیجه اش همین است که حساس ترین بازی هفته بدون چالش و تنش و جنجال تمام می شود. پرسپولیس و سپاهان امشب امیر عرب براقی را به عنوان یک داور مقتدر پذیرفته بودند و به همین دلیل، به راحتی با تمام سوت های او کنار آمدند.