به گزارش "ورزش سه "،  هادی طباطبایی، برای این که خودش را به مردم ایران تحمیل کند و جانشین احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان بزرگ ایران در جام جهانی 1998 فرانسه و بهزاد غلامپور در بازی های آسیایی بانکوک شود، شب هجدهم مهرماه را انتخاب کرد. نبردی که برای او تا ابد فراموش نخواهد شد.  
تیم ملی ایران 23 سال قبل و در چنین شبی باید به مصاف دانمارک می‌رفت. ستاره آن سال‌های دروازه‌بانی جهان از منچستر یونایتد انگلستان، پیتر اشمایکل در درون دروازه تیم ملی دانمارک بود و آنها از آلن نیلسن معروف تاتنهام ویاندال توماسون و  ابه ساند در خط حمله نیز استفاده می‌کردند. 

بازی در کپنهاگ دانمارک برگزار می‌شد و تیم ملی ایران با عنوان قهرمانی بازی های آسیایی در سال 1998 باید به مصاف قهرمان جام ملت‌های اروپا در سال 1992 می رفت. نبردی که موجب تولد لقبی ماندگار برای هادی طباطبایی شد. طباطبایی در یک روز استثنائی و تکرارنشدنی پیش چشم 13 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه دروازه ایران را برابر حمله‌های تمام نشدنی دانمارکی ها بسته نگه داشت تا نتیجه پایانی بازی صفر بر صفر رقم بخورد.  

توپ‌هایی که طباطبایی در این بازی با واکنش ها و خروج های تحسین‌برانگیزش با شجاعت کم‌نظیر روی پای بازیکنان دانمارک گرفت، حیرت‌آور بود تا لقب به حق  شیر کپنهاگ را از رسانه‌های ایرانی دریافت کند. 

این روز  یکی از روزهایی است که برای طباطبایی همانند تاریخ تولدش که 29 خرداد است، روزی خاص است. روزی که برای او هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد و مردم ایران نیز آن را فراموش نخواهند کرد. روزی که می تواند روز تولد او در دوران فوتبالش لقب بگیرد.