جواد الله وردی صحبت های جالبی را درباره تکل بازیکنان لیگ ایران بیان کرده است

پیشکسوت بادانش و خوش بیان فوتبال ایران، درباره بازیهای هفته گذشته مسابقات لیگ برتر روایت جالبی دارد.

به گزارش طرفداری، جواد الله وردی از خشونت ناهنجار حاکم بر بازیهای لیگ، چیزی که از دید خیلی ها مخفی مانده است حرف می زند.

جواد الله وردی در ابتدای صحبت های خود به رسانه طرفداری گفت:

فرصتی شد تا بازی پرسپولیس، سپاهان، استقلال و فولاد را ببینیم. متاسفانه چیزی که در بازیهای این تیم ها دیدم، زدن پاهای همدیگر بود، این اسمش تکل نیست، بازیکنان طوری برای پاهای همدیگر هجوم می برند که انگار می خواهند برای چیدن سیب و گلابی به درخت لگد بزنند.

جواد الله وردی در ادامه گفت:

من اعتقاد دارم بازیکنان به خاطر نتیجه گیری در بازیهای خود هم فوتبال زیبا را فدا می کنند و هم قدر قیمت های میلیاردی خودشان را نمی دانند، اینها انگار آموزش دفاع کردن علمی را در فوتبال ندیده اند.

جواد الله وردی سپس به یکی از خاطراتش درباره آموزش تکل اشاره کرد:

روزی در کلاس A مرتضی محصص ایشان گفت ما سه نوع تکل داریم؛ من با اشاره به کتاب آموزش فوتبال مدرن آلمانی که خوانده بودم گفتم خیر 5 نوع داریم، ایشان گفت من مدرس هستم یا شما؟ با احترام گفتم با اشاره به این کتاب می گویم. ایشان بعدها آن کتاب را مطالعه و از من عذرخواهی کرد. برای ایشان تصحیح عملکردش در آموزش فوتبال اهمیت بیشتری از به کرسی نشاندن حرفش داشت، ما با وجود چنین مدرسان بزرگی در فوتبال ایران، متاسفانه در زمینه آموزش هنوز مشکل داریم.

جواد الله وردی در پایان گفت:

امیدوارم در فوتبال ما فاصله بین تکل و لگدهای متاسفانه غیر اصولی و وحشیانه حفظ شود.