میلیونر آلمانی از سرمایه گذاری در هرتابرلین ناراضی است

 

در این هفته نامه که از این بعد هر هفته منتشر خواهد شد، قصد داریم که به اتفاقات و حواشی جالب بوندسلیگا آلمان بپردازیم. 

اختصاصی طرفداری؛ رستگای کوفلت و هوتر، هواداران بیشتر در استادیوم ها، نارضایتی سرمایه گذار هرتابرلین از عملکرد این باشگاه، نگاهی داریم به حواشی و نتایج هفته بیست و دوم بوندسلیگا و بوندسلیگا 2:

لایپزیش 3-1 کلن

اشتفان بائومگارت پس از غیبت مقابل فرایبورگ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، در این بازی توانست از کنار زمین به هدایت تیم خود بپردازد. هر 2 تیم برای رسیدن به جمع تاپ 4 برتر نیاز به پیروزی در این بازی داشتند. با این حال لایپزیش بازی را بهتر شروع کرده تا اینکه کریستوفر انکونکو ستاره این روز های لایپزیش از روی ضربه ایستگاهی پس از جدال با دنی اولمو سر اینکه چه کسی پشت توپ قرار بگیرد، به زیبایی گل اول لایپزیش را به ثمر رساند. بعد از بازی نیز اولمو در مورد این بحث به شوخی گفت: " من به انگونکو با این کارم انگیزه دادم!" با این حال اولمو که این روز ها باز به فرم خوب خود رسیده است از گل های لایپزیش بی نصیب نمانده و گل دوم را در دقیقه 54 از پشت محوطه جریمه با شوتی زیبا وارد دروازه کرد. همچنین 3 دقیقه بعد اولمو در یک ضد حمله سریع که از مشخصات اصلی لایپزیش متحول شده تدسکو است، زمینه ساز گل سوم این تیم بود. نبود آنتونی مودست ستاره خط حمله کلن در این بازی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به وضوح تاثیرش قابل مشاهده بود. به خصوص مواقعی که شاگردان بائومگارت چندین موقعیت خوب گلزنی را به راحتی از دست دادند. در نهایت لایپزیش با این پیروزی توانست خود را به جمع 4 تیم برتر برساند. منطقه ای از جدول که پس از خروج جسی مارش و وضعیتی که ایجاد کرده بود، برای این باشگاه دور از انتظار بود.  کلن نیز با این باخت از رده ششم به هشتم جدول سقوط کرد.

 رستگاری کوفلت و هوتر

کوفلت پس از پیروزی 4 بر 1 مقابل گروتر فورث با تثبت جایگاه خود به عنوان مربی در وولفسبورگ، موفق شد مقابل فرانکفورت نیز به پیروزی برسد و روند خوب خود را ادامه دهد. مکس کروزه در این بازی پنالتی را که خود نیز گرفته بود در دقیقه 25 تبدیل به گل کرد تا اولین گلش را پس از انتقال به وولسفبورگ به ثمر برساند. در ادامه وولفسبورگ رو به بازی دفاعی آورده و چشم به ضد حمله ها دوخت اما قفل دروازه دو طرف باز نشد تا اینکه لوکباکیو در واپسین دقایق از وقت های اضافه گل دوم را به ثمر رساند و گرگ ها با نتیجه 2 بر 0 به پیروزی رسیدند. بروسیا مونشن گلادباخ نیز پس از هفته ها ناکامی با ادی هوتر در یک بازی جذاب مقابل آگزبورگ، توانست طعم پیروزی را بچشد. کونه گل اول گلادباخ را در دقیقه 30 طی یک حرکت تیمی خوب از کره اسب ها با ضربه سر به ثمر رساند. در دقیقه 46 یوناس هافمن گل دوم گلادباخ را به ثمر رساند تا فاصله بین 2 تیم بیشتر شود. با این حال آگزبورگ از پا ننشست و به فشار روی گلادباخی ها ادامه داد تا اینکه لاگو در دقیقه 55 یکی از گل ها  را برایشان جبران کرد. اما گل رامی بن سبینی در دقیقه 67 آب سردی روی باواریایی ها بود. هر چند در واپسین لحظات از وقت های اضافه آگزبورگ توانست یک گل دیگر بزند، اما در نهایت نتوانستند مانع از پیروزی گلادباخی ها شوند.

 دیگر بازی های بوندسلیگا

فرایبورگ و ماینتس در یک بازی نسبتا نزدیک، امتیازات را بین یکدیگر تقسیم کردند. ماینتس در نیمه اول تیم برتر میدان بوده و موفق شد تگ کل خود را در همین نیمه به ثمر برساند اما در نیمه دوم ورق به سمت شاگردان استرایش برگشته و نیل پترسن پس از اولین ضربه خود بعد از تعویض شدن موفق به زدن گل تساوی فرایبورگ شد. این بازی نیز حواشی در بر داشت. گل الکساندر هک در دقیقه 30 آفساید بود اما دنیز آیتیکن و VAR آن را تشخیص ندادند تا بازی 1 بر 0 شود. با این حال کریستین استرایش بزرگنمایی خاصی در مورد این اتفاق نکرد و در کنفرانس خبری پس از بازی تنها گفت که: " چنین اشتباهاتی ممکن است رخ دهند، مایه شرمساری بود اگر می باختیم." هوفنهایم پس از 3 بازی ناکامی در به دست آوردن پیروزی، موفق شد به برد 2 بر 0 مقابل بیله فلد برسد تا از بحران در بیاید. گروتر فورث در ادامه روند رو به رشد خود، موفق شد هرتابرلین را 2 بر 1 شکست دهد تا همچنان کور سوی امیدی برای بقا در بوندسلیگا داشته باشند. لورکوزن نیز در یک بازی پر گل دیگر توانست با 4 گل اشتوتگارت را در هم بکوبد. با این حال دفاع متزلزل آن ها موفق به بسته نگه داشتن دروازه شان مقابل اشتوتگارت بحران زده نشد و 2 گل دریافت کردند.
 

نتایج هفته بیست و دوم بوندسلیگا
جدول بوندسلیگا در پایان هفته بیست و دوم

 گرت هولتمن بهترین بازیکن هفته بیست و دوم بوندسلیگا

گرت هولتمن در جریان پیروزی 4 بر 2 بوخوم مقابل بایرن مونیخ، یک نمایش بسیار درخشان از خود در این بازی به اجرا گذاشت. هولتمن که قبلا گلش مقابل ماینتس برنده عنوان بهترین گل سال 2021 شده بود، در این بازی نیز یک گل زیبای دیگر به ثمر رساند تا دوباره بر سر زبان ها بیفتد. او همچنین زمینه ساز یکی دیگر از گل های بوخوم در این بازی بود. در نهایت هولتمن به دلیل عملکرد خوبی  که در پیروزی بزرگ بوخوم مقابل بایرن مونیخ از خود ارائه داد، به عنوان بهترین بازیکن هفته بیست و دوم بوندسلیگا انتخاب شد.
 

 هوادارن بیشتر در استادیوم ها

روز چهارشنبه هفته گذشته، رئیسان جمهور ایالتی آلمان طرحی برای کاهش محدودیت های کرونایی ارائه دادند. طبق این طرح از 4 مارس (13 اسفند)، اجازه ورود حداکثر بیست و پنج هزار هوادار تا جایی که 60 درصد از ظریفیت ها استفاده شود، در استادیوم های فضای باز و شش هزار هوادار در فضای بسته صادر می شود. از 20 مارس (29 اسفند) نیز تمامی اقدامات و محدودیت های کرونایی برداشته خواهند شد.

یک استعفای دیگر در بوندسلیگا

آندریاس مولر از سمت خود در باشگاه اینتراخت فرانکفورت به عنوان مدیر آکادمی استعفا داد. گویا این اسطوره فوتبال آلمان و بروسیا دورتموند خواهان این است که وقت بیشتری را در کنار خانواده اش بگذراند. او در مورد استعفایش گفت:

 می خواهم خود را وقت امور شخصی کنم و زمان بیشتری را به خانواده ام اختصاص دهم. 

پیتر فیشر مدیر عامل فرانکفورت در اینباره گفت: 

 آندریاس به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست های آلمانی، عملکرد خوبی در آکادمی ما داشته و تغییرات زیادیبرای بهتر شدنش ایجاد کرده است

مولر در سال 2019 توسط فردی بوبیچ به عنوان مدیر آکادمی جوانانان فرانکفورت انتخاب شده بود. تاکنون جانشینی برای او انتخاب نشده است.

 جانشین مکس ابرل در بروسیا مونشن گلادباخ

در حالی که گفته می شد برنامه باشگاه گلادباخ ایجاد چندین پست جدید برای پر کردن جای خالی مکس ابرل است و در این مدت از اسامی مانند هوبرت فونیه نام برده شد، هفته گذشته در یک اقدام غیر منتظره از سوی سران گلادباخی، رولاند ویرکوس مدیر پیشین آکادمی گلادباخ با ارتقا سمت به عنوان مدیر ورزشی جدید این باشگاه منصوب شد. این مرد 55 ساله از سال 1990 در بروسیا حضور داشته است. ویرکوس در مورد انتخاب شدنش به عنوان مدیر ورزشی گلادباخ گفت:

از اعتماد سران باشگاه بسیار خوشحالم. این وظیفه جدید برای من چالش بزرگی است که با تواضح، احترام و همچنین شادی و انرژی فراوان با آن برخورد خواهم کرد.

نارضایتی سرمایه گذار هرتابرلین از عملکرد این باشگاه

لارس ویندهورست از سال 2019 تاکنون، مجموعا 375 میلیون یورو در هرتابرلین سرمایه گذاری کرده است. اما با وجود سرمایه گذاری این میلیونر آلمانی، هرتابرلین همچنان از باشگاه های رده پایین بوندسلیگا به حساب می آید. آن ها در حال حاضر تنها 1 امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند. حال این سرمایه گذار به شدت از مدیریت این باشگاه انتقاد کرده است. ویندهورست در اینباره گفت:

 من گمان می کردم افرادی منطقی و آینده نگری در هرتابرلین حضور دارند، که خواهان موفقیت پایدار این باشگاه هستند. اما اخیرا متوجه شده ام برخی افراد در درجه اول به فکر حفظ قدرت و دسته های خود در این باشگاه هستند.

 ویندهورست در مورد اینکه آیا از سرمایه گذاری در این باشگاه ناراضی است یا خیر، گفت:

 صادقانه بگویم، بله. سرمایه گذاری در هرتابرلین برای من ضرر و زیان به همراه داشته است با این حال قرار نیست من کنار بکشم و اجازه نمی دهم 375 میلیون یورویم در آنجا از بین برود.

با اینکه سرمایه گذاری های ویندهورست، کمک زیادی به هرتابرلین برای جبران ضرر های ناشی از ویروس کرونا کرده است اما این باشگاه تاکنون از نظر ورزشی پیشرفتی نداشته است.
 

بوندسلیگا 2 

با تشکر از کاربر The Royal Blues که این بخش را آماده کردند، به بررسی رقابت های بوندسلیگا 2 در هفته بیست و دوم می پردازیم:

وردربرمن با اوله ورنر همچنان به روند پیروزی هایش ادامه می دهد. این مربی از زمانی که هدایت وردربرمن را بر عهده گرفته است، تمام 7 بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. آن ها پیروزی 2 بر 1 مقابل هانزا روستوک، هفتمین برد متولی خود در بوندسلیگا 2 را جشن گرفتند. برمنی ها اکنون در رده دوم این رقابت ها قرار دارند. حساس ترین بازی هفته بیست و یکم که بین تیم های چهارم و ششم جدول یعنی هامبورگ و هایدنهایم برگزار شد، با پیروزی بندر نشینان همراه بود. ستاره اصلی هامبورگ در این بازی سونی کیتل بود که هر 2 گل آبی ها را به ثمر رساند. کیتل در این فصل از بوندسلیگا 2، عملکرد درخشانی داشته و با 13 پاس گل، بهترین پاسور این رقابت ها نیز هست. سن پائولی پس از 5 هفته ناکامی در یک دیدار سخت، 3 بر 2 از سد رگنسبورگ گذشت. آن ها با توجه به تساوی دارمشتات صدرنشین مقابل هانوفر، باز به صدر جدول بازگشتند. دوسلدورفی که در سال 2022 هر 3 بازی خود را تا قبل از این هفته بدون گل خورده با شکست پشت سر گذاشته بود، توانست شالکه را 2 بر 1 شکست دهد. شالکه در این بازی نمایشی ناامید کننده از خود به نمایش گذاشت. همچنین گفتنی است این اولین بازی دنیل ثیون، سرمربی پیشین هامبورگ روی نیمکت دوسلدورف بود. کریستین پروسر سرمربی پیشین این باشگاه در هفته گذشته به دلیل کسب نتایج ضعیف از سمت خود برکنار شده بود.
 

نتایج هفته بیست و دوم بوندسلیگا 2
جدول بوندسلیگا 2 در پایان هفته بیست و دوم
بازی های بوندسلیگا 2 در هفته بیست و دوم

هفته بیست و سوم بوندسلیگا

در این هفته از بوندسلیگا، بازی های جذابی را پیش روی خود دارم. بهترین خط دفاع لیگ، ماینتس بو اسونسون باید به مصاف دومین خط حمله برتر لیگ یعنی بایر لورکوزن برود. سرمربی ماینتس قبل از این بازی برای لورکوزن خط و نشان کشیده و گفته در این بازی قرار نیست گل های زیادی به ثمر برسانند. وولفسبورگ نیز پس از پیروزی مقابل فرانکفورت باید در یک بازی دشوار دیگر به مصاف هوفنهایم برود. بایرن مونیخ پس از آنکه در 2 بازی اخیر خود ناکام بوده است باید به مصاف گروتر فورث قعر جدولی برود. همچنین در این هفته نبرد بروسیا های آلمان را نیز در پیش داریم. دورتموند باید در سیگنال ایدونا پارک از مونشن گلادباخ میزبانی کند. 
 

بازی های بوندسلیگا در هفته بیست و سوم