به گزارش “رزش سه” همه کی‌روش را به مربی‌ای می‌شناختند که بسیار جدی بود و اکثرا تعاملی با تیم‌های باشگاهی ایران و سرمربیانش انجام نمی‌داد.

اما حالا همه چیز متفاوت است. او امروز طی اطلاعیه‌ای تمرینات تیم ملی را یک روز زودتر به پایان رساند. دلیلش را هم احترام به تعامل و توافق با باشگاه‌ها اعلام کرد تا اینگونه نشان دهد با مربیانی هم‌چون یحیی گل‌محمدی، ریکاردو ساپینتو و ژوزه مورایس که بیشترین نماینده را در اردو دارند؛ تعامل دارد. موردی که در دوره قبلی کاری او کمتر دیده می‌شد. کی‌روش با این تصمیم راه را برای آینده هم تضمین کرد که هدفی جز همکاری متقابل با لیگ برتری‌ها ندارد و‌ به نوعی از در دوستی وارد شد.

کی‌روش با چهره‌ای که حس رضایت را می‌توان از آن دریافت کرد، آخرین تمرین تیم ملی در مرحله دوم اردوی ارزیابی فنی را زیر نظر گرفت.

کی‌روش بعد از صدور این اطلاعیه به زمین چمن کمپ تیم‌های ملی رفت و با ظاهری خندان تیم ملی را با جدیت زیر نظر گرفت. پارادوکسی که نشان می‌دهد سرمربی پرتغالی از وضعیت موجود راضی است. او دو روز قبل در سفری که به قطر داشت از امکانات در نظر گرفته شده برای تیم ملی، حین برگزاری جام جهانی خوشنود بود. در ایران نیز همه چیز بر وفق مراد کی‌روش است. بازیکنان شاغل در لیگ بدون ایجاد حاشیه تمرینات مورد نظر کادر فنی را انجام می‌دهند و برای بازی در گروهی آماده می‌شوند که موفقیت در آن، فوتبال ایران را به آرزوی همیشگی‌اش که صعود به دور دوم جام جهانی است؛ می‌رساند.

 
کی‌روش در حالی با جدیت تمرین تیم ملی را زیر نظر گرفت که تیر دروازه گل کوچک تکیه‌گاه او شده بود. سرمربی پرتغالی تیم ملی با نگاهی متفکرانه اجرای آیتم‌های تمرینی توسط بازیکنانش را تماشا می‌کند.

کی‌روش در این راه با کادری قدم برمی‌دارد که مربی ایرانی در آن حضور ندارد. بعد از منتفی شدن حضور جواد نکونام در تیم ملی، چهار مربی دیگر عصای دست سرمربی برای تحقق رویای ایرانی‌ها خواهند بود. روجر دی‌سا، لوپز، ریکاردو سیلوا و ژائو پسیرو، پشت سر کی‌روش وظیفه آماده‌سازی تیمی را دارند که فکر و ذکرش کسب امتیاز از انگلیس، آمریکا و ولز است. راهی سخت که ۳۵ روز دیگر ربان افتتاح آن در دوحه قیچی می‌خورد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی جلسه‌ای سرپایی با کادر فنی‌اش برگزار کرد. کادری که یاور او در یک ماه باقی مانده تا شروع جام جهانی خواهد بود. آنطور که مشخص است حس رضایت در همه اعضای کادر فنی تیم ملی وجود دارد.