به گزارش “ورزش سه” اصلاح و انحلال سازمان لیگ فوتبال ایران برنامه‌ای بود که از زمان ریاست شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در دستور کار فدراسیون قرار گرفت. حتی کمیته‌ای تحت عنوان چابک‌سازی در فدراسیون تشکیل شد و مسئولیتش در ابتدا بر گردن حمیدرضا گرشاسبی قرار گرفت. آن زمان عزیزی‌خادم به دنبال این بود قدرت را در یکجا متمرکز کند تا دیگر سازمانی با نام سازمان لیگ فعالیت نداشته باشد. اما این موضوع با عزل وی مسکوت ماند.

حالا فدراسیون مهدی تاج و‌ در راس آن منصور قنبرزاده به عنوان نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال و مسئول سازمان لیگ به دنبال چنین موضوعی است. گویا یکی از برنامه‌های او اصلاح ساختاری سازمان لیگ خواهد بود. موضوعی که ابتدا به اصلاح اساسنامه می‌انجامد. با این اوصاف کمیته‌ای به نام کمیته مسابقات در فدراسیون فوتبال شروع به کار می‌کند که جایگزین سازمان لیگ است. ریاست آن کمیته هم بر عهده نایب رئیس دوم یعنی قنبرزاده خواهد بود. سپس کمیته‌های مختلفی ذیل آن فعالیت می‌کنند و مسابقات مختلف فوتبال از آن طریق برگزار می‌شود.

قنبرزاده در این خصوص می‌گوید: در حال حاضر دست‌کم تا جام جهانی و وقتی که اصلاحاتی در اساسنامه صورت بگیرد؛ به عنوان نایب رئیس دوم و سرپرست کمیته مسابقات، راهبری لیگ را انجام می‌دهم. البته جلسات متعددی داریم و طبق آن ساختارسازی و برخی کارهای دیگر را انجام می‌دهیم. باید زیرساخت‌ها را برای انتقال اساسنامه جدید طبق یک روش بهتر انجام بدهیم.

از ابتدا مشخص بود تا بعد از جام جهانی قطر اصلاحات این چنین در سازمان لیگ فوتبال رخ نمی‌دهد. اما به نظر می‌رسد بعد از جام جهانی باید با کمیته‌ای جدید به نام کمیته مسابقات به جای سازمان لیگ آشنا شویم. جایی که ساختار و طراحی چارت برای آن در حال اجراست و احتمالا طی ۳ ماه آینده از آن رونمایی شود.