سرمربی پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم فصل و با توجه به نیاز تیمش در خط حمله و البته مصدومیت عیسی آل کثیر به دنبال جذب یک مهاجم خارجی بود ولی به دلیل نداشتن بودجه کافی نتوانست مهاجمی را به خدمت بگیرد.

بعد از اتمام مهلت نقل و انتقالات پرسپولیس می‌توانست یک مهاجم آزاد را جذب کند و حتی یحیی گزینه مدنظرش را هم به مدیران باشگاه پرسپولیس معرفی کرد ولی به دلیل اینکه بازیکن مدنظر یحیی شرایط لازم برای حضور در فوتبال ایران را نداشت، نتوانست به ایران بیاید. بعد از منتفی شدن جذب مهاجم پرتغالی  تلاش‌های گل محمدی  و مدیران پرسپولیس برای خرید یک مهاجم آزاد تاکنون به نتیجه نرسیده و از بین گزینه‌هایی که به یحیی گل محمدی معرفی شدند، هنوز سرمربی پرسپولیس نتوانسته مهاجم دلخواه خود را پیدا کند.  از همین رو  این شایعه مطرح شد که او قصد دارد با نفرات فعلی‌اش، لیگ بیست و یکم را به پایان برساند. با توجه به اینکه در پنجره زمستانی بازیکن آزاد باکیفیت چندانی وجود ندارد، تنها راه جذب بازیکن، انتخاب آنها از روی دیدن فیلمهایشان است که هنوز به نتیجه نرسیده است.

بعد از منتفی شدن گزینه اصلی یحیی گل محمدی ۳ گزینه جدید به  یحیی گل‌محمدی پیشنهاد شد  و حتی او شرایط این بازیکنان را بررسی کرده اما به نظر می‌رسد یحیی نمی‌خواهد در این مقطع با جذب بازیکن خارجی ریسک کند. سرمربی پرسپولیس معتقد است در صورتی که بازیکن خارجی مورد نظر او نتواند نمایش خوبی در تیم جدیدش داشته باشد، قطعا فشار زیادی روی او ایجاد خواهد شد و این موضوع می‌تواند آرامش پرسپولیس را تحت تاثیر قرار دهد و گل‌محمدی اصلا دوست ندارد جذب بازیکن، سوژه‌ای به منتقدانش بدهد.

به این ترتیب جذب بازیکن خارجی برای پرسپولیس وارد فاز پیچیده ای شده و این احتمال وجود دارد که یحیی کلا بی خیال خرید مهاجم خارجی در این مقطع شود.