داوید دخیا با انگیزه پیروز شدن مقابل تیم پیشین خود قرار می‌گیرد

داوید دخیا، دروازه‌بان اسپانیایی منچستریونایتد قرار است چهارشنبه شب مقابل اتلتیکو مادرید، تیم پیشین خود قرار گیرد.

طرفداری | چهارشنبه شب در چارچوب دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، اتلتیکو مادرید در استادیوم واندا متروپولیتانو میزبان منچستریونایتد خواهد بود. این نخستین باری است که داوید دخیا، دروازه‌بان شیاطین سرخ بعد از ترک اتلتیکو مادرید در سال 2011، مقابل تیم سابقش قرار خواهد گرفت. به همین مناسبت، داوید دخیا سنگربان 31 ساله شیاطین سرخ مصاحبه‌ای با وب‌سایت یوفا انجام داده و در خصوص رویارویی با اتلتیکو مادرید صحبت کرده است.

رویارویی با تیم سابق

درست است که زاده مادرید هستم اما در نهایت، مادرید یک شهر از دوران زندگی من است. الان حس می‌کنم مثل هر منچستری دیگر، اهل منچستر هستم و به این شهر تعلق دارم. در منچستر، مرا دوست دارند و از من استقبال می‌کنند، گویی که این‌جا خانه من است. سال‌های زیادی است که در منچستر هستم. مشخصا هر اتفاقی می‌تواند در زندگی و دنیای فوتبال رخ دهد اما صادقانه بخواهم بگویم، هرگز خودم را دور از منچستر نمی‌بینم. البته که از بازگشت به خانه [شهر مادرید] خوشحال می‌شوم. به باشگاهی بر می‌گردم که به من فرصت تبدیل شدن به بازیکن کنونی را داد. با این حال ما همه می‌خواهیم در این مسابقه پیروز شویم چون این یک دیدار لیگ قهرمانان است. بدیهی است که بهترین‌ها را برای اتلتیکو می‌خواهم اما نمی‌دانم رویارویی با این تیم در این مرحله، خوش یمن است یا نه. همه در این مسابقه از جمله من، برای بردن بازی می‌کنند. 

فیکس شدن در اتلتیکو مادرید 

 در 19 سالگی، در اتلتیکو مادرید دروازه‌بان سوم بودم [پشت سر سرخیو آسنخو و روبرتو]. من همواره به خودم باور داشتم و می‌خواستم با تمرین کردن زیاد، خودم را ثابت کنم. می‌خواستم نشان دهم من این‌جا هستم و شاید جوان باشم اما به اندازه کافی برای دروازه‌بانی در اتلتیکو مادرید خوب هستم. تمام تلاشم را کردم و خوش‌شانس هم بودم که با مصدومیتِ روبرتو، شانس فیکس شدن در اتلتیکو مادرید به من رسید. از این شانس به بهترین شکل بهره بردم. وقتی کیکه سانچز فلورس به اتلتیکو مادرید آمد، تیم تغییر کرد. ما بازی‌ها را یکی پس از دیگری بردیم و او از میان من و سرخیو آسنخو، مرا انتخاب کرد. من تقریبا در هر دیدار فیکس بودم و توانستیم با راه‌یابی به فینال لیگ اروپا، قهرمان این مسابقات شویم. ما در سوپرکاپ اروپا توانستیم آن اینترِ قدرت‌مند را هم شکست دهیم. 

سبک دروازه‌بانی داوید دخیا 

 یک دروازه‌بان اول از همه باید مانع گل خوردن تیمش شود و این مهم‌ترین چیز است. سپس اگر بازی با پا و دید خیلی خوبی داشته باشید، کار فوق‌العاده می‌شود. من در بازی کردن با پا احساس خیلی راحتی دارم. دوست دارم با دفاع بازی کنم و رهبر تیمم باشم اما در نهایت سبک بازی و مربی در نحوه بازی دروازه‌بان تعیین‌کننده هستند. در اسپانیا، خط دفاعی تیم ما خیلی بالا بازی می‌کند. از زمان حضور در تیم‌های پایه با این سبک دروازه‌بانی آشنا هستم. در منچستریونایتد هم خط دفاعی ما سعی می‌کند بالا بازی کند. در لیگ برتر، بازیکنان خیلی سریع و مستعد هستند و اگر پرسینگ ما خوب نباشد، در خط دفاعی به مشکل می‌خوریم. یک دروازه‌بان در چنین شرایطی باید از خط دروازه فاصله بگیرد و برای کمک به مدافعان به عنوان یک گزینه پاس حاضر باشد. 

علایق داوید دخیا 

از وقتی که بچه بودم، آهنگ‌های متال گوش می‌کردم. در تعطیلات تابستانی، با بچه‌هایی که کمی بزرگ‌تر از من بودند وقت می‌گذراندیم و همیشه موسیقی‌های راک و متال گوش می‌کردیم. موسیقی هوی متال به من انگیزه زیادی می‌دهد. فرانک سیناترا و موسیقی اسپانیایی را هم خیلی دوست دارم. در واقع از گوش کردن به هر موسیقی خوبی لذت می‌برم. رقصیدن؟ مثل مایکل جکسون نیستم اما این کار را دوست دارم و می‌توانم انجامش دهم.