به گزارش "ورزش سه"، معمولا وقتی پای جذب بازیکن خارجی مطرح می‌شود سن و سال عاملی مهم از سوی باشگاه‌‌ها برای جذب بازیکنان به شمار می‌رود، اما وقتی پای بازیکنی نظیر مانوئل فرناندز با آن کارنامه غنی و حضور در لیگ‌های معتبر دنیا نظیر لیگ برتر انگلیس و لالیگا و بازی در تیم‌های مثل اورتون، والنسیا و همینطور تیم ملی پرتغال در میان باشد ماجرا به طور کلی فرق خواهد کرد و سبب می‌شود این بازیکن حتی در آستانه 37 سالگی هم با استقبال بسیار خوبی پس از انتشار خبر پیوستنش به سپاهان در ایران مواجه شود.
فرناندز مطابق انتظاراتی که از او می‌رفت شروع خوبی هم داشت و پس از حضور تعویضی در دقایق پایانی اولین دیدار فصل سپاهان برابر استقلال در ورزشگاه آزادی که با پیروزی 2 بر صفر شاگردان مورایس تمام شد در مصاف با نساجی توانایی‌هایش را به رخ کشید و توانست روی ارسال شهریار مغانلو با ضربه سر دروازه این تیم را باز کند تا امیدواری نسبت به آینده را در تیم جدیدش افزایش دهد.
با این حال شرایط برای فرناندز خیلی زود دگرگون شد و پس از اینکه سپاهان در سه دیدار بعدی‌اش مقابل گل‌گهر، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن دو تساوی و یک باخت را تجربه کرد، فرناندز هم مصدوم شد و دیگر نتوانست جایگاه قبلی خود را بازپس بگیرد تا محمد قربانی و یاسین سلمانی رفته رفته جای او را در کنار مسعود ریگی و محمد کریمی که از مصدومیت برگشته بود در میانه زمین بگیرند.


فرناندز البته پیش از اولین وقفه لیگ برای برگزاری فیفادی شهریور پیش از مصاف هفته ششم برابر آلومینیوم مصدوم شد و پس از تعطیلات دو هفته‌ای مسابقات باشگاهی فقط یکبار توانست بازی کند.
این هافبک باتجربه پرتغالی که به نظر می‌رسد همچنان درگیر مصدومیت بود توانست در مصاف برابر صنعت نفت آبادان از دقیقه 68 جانشین احمدزاده شود ولی تا پیش از تعطیلی دوباره مسابقات در پایان هفته یازدهم که برای سپاهان با تساوی بدون گل تمام شد دیگر شانس بازی به دست نیاورد و حتی در فهرست تیم هم قرار نداشت تا ابهاماتی پیرامون آینده‌اش در اردوی طلایی‌پوشان اصفهانی ایجاد شود.
فرناندز که از هفته دوم تا هفته پنجم یکی از سه بازیکن اصلی سپاهان در مرکز زمین بود با احتساب حضور تعویضی در دو مسابقه برابر استقلال و سپس صنعت نفت آبادان طی 11 هفته 6 مرتبه با پیراهن سپاهان به میدان رفته و یکباره هم موفق به گلزنی شده است. با این حال این عملکرد قابل دفاعی برای بازیکنی که قرار بود ستاره سپاهان باشد به شمار نمی‌رود و باید دید پس از تعطیلات بلندمدت لیگ برتر که فرصت ریکاوری مناسبی در اختیار این بازیکن قرار می‌دهد با چه فرمی به مسابقات باز خواهد گشت.