به گزارش "ورزش سه"، از آنجایی که مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک 2024 شهریور ماه آتی برگزار می شود، فدراسیون فوتبال عجله ای برای انتخاب سرمربی تیم امید ندارد. هر چند اگر در این برهه از زمان سرمربی تیم امید را انتخاب می کرد، او فرصت داشت در تعطیلات جام جهانی بازیکنان مد نظر خود را آزمایش کند و این فرصت خوبی برای سرمربی جدید تیم امید بود. موضوع مهمتر اینکه با توجه به عدم همکاری باشگاه ها با تیم امید در روزهای غیر فیفا سرمربی تیم امید چاره ای ندارد که در روزهای فیفا برای برگزاری تمرینات و هم چنین انجام دیدارهای دوستانه برنامه ریزی کند و این فرصت تا شروع مسابقات خیلی زیاد نیست.

اما در خصوص انتخاب سرمربی تیم امید خبر می رسد، شاید انتخاب کمیته جوانان و کمیته فنی برای تیم امید یک مربی خارجی باشد. با وجود نام های داخلی به میان آمده باید گفت دست کمیته جوانان و کمیته فنی برای انتخاب های داخلی خیلی باز نیست. بیشتر مربیان باتجربه و اسمی داخلی کار در تیم های باشگاهی را به تیم امید ترجیح می دهند. بنا به چه دلیل؟ یک اینکه در تیم امید دستمزد جالب توجهی به مربی داخلی نمی دهند و از همه مهمتر مربی داخلی به خوبی می داند که باشگاه ها در خصوص تیم امید هیچ تعاملی ندارند و منافع باشگاهی را به تیم امید ترجیح می دهند. در این زمینه حق با باشگاه هاست و فیفا هم باشگاه ها را ملزم کرده تنها 72 ساعت پیش از آغاز روزهای فیفا بازیکن به تیم ملی بدهند. از سویی روزمه مربیان داخلی که برای هدایت تیم امید ابراز تمایل می کنند، خیلی قوی نیست. به همین خاطر شاید مربی بعدی تیم امید خارجی باشد.

پیش تر مهدی مهدوی کیا هدایت گر تیم امید بود. او برای هدایت تیم امید از چند مربی خارجی هم در کادر فنی بهره برد. نسبت به بکارگیری مهدی مهدوی کیا هم در تیم امید نقدهایی وجود داشت و برخی می گفتند او پیش از حضور در تیم امید به واسطه عدم تجربه سرمربیگری نتوانست هدایت گر خوبی برای امیدها باشد.

باید منتظر ماند و دید که بعد از جام جهانی کدام مربی از سوی کمیته جوانان به کمیته فنی و در ادامه مسیر به اعضای هیات رییسه معرفی می شود. بر اساس آیین نامه کمیته جوانان می تواند گزینه مد نظر خود را به کمیته فنی گزارش دهد و کمیته فنی هم بعد از تایید گزینه ها نام آنها را در اختیار اعضای هیات رییسه می دهد تا با رای اعضای هیات رییسه سرمربی تیم امید مشخص شود.