به گزارش "ورزش سه "،  24 آبان سال 80 برای ایران روز غم انگیزی بود، 85 هزار نفر به ورزشگاه آزادی رفته بودند تا آخرین امیدهای خود برای رسیدن به جام جهانی را دنبال کنند. ایران که در دوره گذشته جام جهانی در سال 98 در دیدار پلی آف در ملبورن و در دیدار برگشت موفق شده بود استرالیا را کنار بزند و به جام جهانی 98 برسد، این بار بازی برگشت را باید در تهران برابر ایرلندجنوبی برگزار می کرد.
بازی رفت در روز 19 آبان در دوبلین با دو گل به سود ایرلندی ها به پایان رسید تا مربی آن روزهای ایرلند مک کارتی به همراه شاگردانش و ستاره آن سالهای ایرلند رابی کین در یک قدمی صعود به جام جهانی قرار بگیرند. ستاره آن روز  شی گیون دروازه بان آن تیم و بازیکن نیوکاسل بود که دو بار در برابر حرکات علی کریمی موفق عمل کرد تا ایران بدون گل زده در خانه حریف پای به بازی برگشت بگذارد.
بازی برگشت در حضور 85 هزار هوادار ایرانی و در هوای سرد آن روز تهران با تک گل دقیقه 90یحیی گل محمدی با نتیجه یک بر صفر به نفع ایران به پایان رسید تا همه در حسرت گل نشدن دو موقعیت بازی رفت بازی بمانند، دو موقعیتی که با نمایش خیره کننده شی گیون ایران را از گل محروم کرد تا غم و اندوه در ورزشگاه آزادی در روز شکست ایرلند جای شادی را  از مردم ایران بگیرد.
اشک های یحیی گل محمدی بعد از سوت پایان بازی در حالی که از کنار حلقه شادی ایرلندی ها عبور می کرد و به طرف رختکن می رفت و خیلی ها او را در ورزشگاه و منازل خود و درکنار گیرنده های  تلویزیونی همراهی می کردند از لحظات تلخ تاریخ فوتبال ایران است.