به گزارش "ورزش سه"، فن دایک در حال حاضر در اردوی تیم ملی هلند حضور دارد و خودش را برای همراهی با این تیم در جام جهانی 2022 قطر آماده می‌کند. 
این بازیکن این فصل مانند بسیاری دیگر از بازیکنان لیورپول نتوانسته نمایش درخشانی برای این تیم ارائه کند اما امیدوار است که با درخشش به همراه تیم ملی کشورش در قطر بتواند بار دیگر به روزهای اوج برگردد. 
فن دایک حالا در گفتگو با کانال یوتیوب پیچ ساید درباره انتخاب بهترین بازیکن لیورپول اظهار داشت:« انتخاب من روبرتو فیرمینو است. من در عین حال به خوبی می‌دانم که بازی مقابل او به عنوان مدافع تا چه حد دشوار است چون او بسیار عقب می‌کشد. البته که می‌توانم پس از او از بازیکنانی چون محمد صلاح، سادیو مانه و تیاگو نام ببرم. بازی کنار این بازیکنان واقعا برای من لذتبخش است.»


او در پاسخ به این سوال که بهترین بازیکنی که در تیم ملی هلند کنارش بازی کرده چه کسی است اضافه کرد:« در تیم ملی باید از فرانکی دی یونگ نام ببرم که بهترین بازیکن این تیم است.»
فن دایک از زمانی که در ژانویه 2018 به لیورپول پیوست، تا به حال در کنار فیرمینو بازی کرده و تمامی افتخارات و جام‌های قهرمانی از جمله لیگ برتر و لیگ قهرمانان که به دست آورده را با حضور این بازیکن برزیلی در ترکیب در کنارش تجربه کرده است.