کسپر هیوملند سرمربی دانمارک می گوید حس خوبی از حضور در این جام جهانی ندارد

کسپر هیوملند از تصمیم فیفا بابت بازوبند OneLove ناراضی است. 

طرفداری | کسپر هیوملند، سرمربی تیم ملی دانمارک، پس از تساوی تیم ملی دانمارک با ناراحتی و عصبانیت به خاطر بازوبند کاپیتانی OneLove زمین بازی را ترک کرد. بازیکنان تونس که از لحاظ دفاعی به خوبی سازمان دهی شده بودند با تعداد بالا دفاع کردند و فضاها را برای بازیکنان دانمارک تنگ کردند. دانمارک با ضربه سر کورنلیوس به گلزنی هم نزدیک شد اما در نهایت نتوانست از سد محکم دفاعی تونسی ها بگذرد.

به نقل از رویترز کسپر هیوملند پس از بازی گفت:

به طور مشخص از این بازی راضی نیستیم. به خصوص نیمه اول که شروعی خوبی نداشتیم اما اگر گل می زدیم هیچ کدام از این مسائل اهمیتی نداشتند. اگر بخواهید گل بزنید باید فشار بیاورید اما ما فشاری نیاوردیم. مشکل از سیستم بازی نبود بلکه مشکل ما توان پایین حمل توپ بود. ما خیلی کند بودیم و گاهی اوقات این مساله مشکل ساز می شود.

هیوملند به انتقاد از تصمیم فیفا برای ممنوعیت بازوبند OneLove پرداخت:

می خواستیم این بازوبند را ببندیم اما تهدیدات نامشخصی که بر بخش ورزشی اثر گذاشت باعث شد نتوانیم این بازوبند را که برای حمایت از تنوع فرهنگی بود به بازو ببندیم. این بازوبند به خاطر جام جهانی طراحی نشده بود بلکه به خاطر مبارزه برای تنوع فرهنگی بوده است. این مساله نمی تواند و نباید سیاسی شود.

در دانمارک شعار "جزیی از کلی بزرگ تر" داریم. در حال حاضر من این حس را ندارم که جزیی از چیزی هستم که آن را دوست دارم. من عاشق فوتبال هستم اما عاشق تنوع فرهنگی، تمامی کشورها و مردم متفاوت هم هستم اما معتقدم باید مسیر را تغییر دهیم. خوشبختانه بسیاری از افراد پیش رو و جوان وارد حوزه های حکمرانی شده اند و اطمینان حاصل می کنند که به سوی ترقی و انجام کاری بزرگ حرکت کنیم

دانمارک در بازی بعدیش با فرانسه رو به رو خواهد شد که اخیرا دو بار این تیم را شکست داده است.

هیوملند درباره دیدار بعدی دانمارک با فرانسه گفت:

قطعا خواهان برد در این بازی هستیم چون می دانیم نتیجه گرفتن در این بازی به ما کمک بسیاری خواهد کرد. حالا وضعیت پیچیده تر شده است اما هنوز چیزی برای ما به پایان نرسیده است. هنوز دو بازی ما باقی مانده و با تمام قوا برای رو به رو شدن با فرانسه آماده هستیم.